Informacje dla autorów

Autorów zainteresowanych współpracą z Magazynem O.pl zapraszamy do przesyłania tekstów w formie elektronicznej na adres magazyn@o.pl.

Spis treści

I. Ogólne informacje

  1. Format tekstu
  2. Załączniki do artykułu

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

  1. Cytaty
  2. Zastosowanie kursywy
  3. Przypisy
  4. Bibliografia

III. Materiały audiowizualne

  1. Zdjęcia
  2. Nazewnictwo plików
  3. Pliki video
  4. Prawa autorskie

***

I. Ogólne informacje

1. Format tekstu

  • dopuszczalne formaty: DOCX, DOC, ODT
  • czcionka Arial, 12 z interlinią 1,5 pomiędzy wierszami, marginesy 2 cm

2. Załączniki do artykułu

  • biogram autora
  • podstawowe informacje dotyczące opisywanego wydarzenia:

a) tytuł
b) nazwiska twórców
c) nazwiska kuratorów
d) nazwiska organizatorów
e) nazwa/y instytucji
f) nazwa/y miast oraz terminy wydarzenia
g) zdjęcia (możliwie jak największa ilość)
h) linki do materiałów audiowizualnych

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

1. Cytaty

  • użycie czcionki prostej, całość w cudzysłowie apostrofowym („”)
  • tekst cytowany w cytacie ujęty w tzw. żabki (« »)

2. Zastosowanie kursywy

  • tytuły książek, artykułów, filmów, dzieł artystycznych
  • słowa obcojęzyczne

3. Przypisy

  • numeracja ciągła w obrębie całego artykułu
  • polskie nazewnictwo skrótów: tamże, tenże, dz. cyt.
  • zachowanie następującej kolejności:
  • Książki:

[imię i nazwisko autora], [tytuł dzieła], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
B. Kowalska, Roman Opałka, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1996, s. 47.

  • Czasopisma:

[imię i nazwisko autora], [tytuł], [tytuł czasopisma], [numer], [data wydania], [strona],
np.:
Jaromir Jedliński, Polentransport 1981, Flash Art Polish Edition, 1994, nr 4, s. 51.

  • Prace zbiorowe:

[tytuł dzieła], [imię i nazwisko redaktora], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
Krzysztof Penderecki, Itinerarium, pod red. Z. Barana, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1998, s. 12.

  • Dokumenty elektroniczne:

Ogólne zasady opisu bibliograficznego dokumentów elektronicznych są takie same jak dokumentów tradycyjnych. W opisie należy uwzględnić datę dostępu oraz źródło w przypadku dokumentów online,
np.:
K. Leśniak, Archiwum surrealisty, czyli o marginesach twórczości, Magazyn O.pl [online], 30 maja 2012 [dostęp: 1 sierpnia 2012]. Dostępny w Internecie: http://magazyn.o.pl/2012/kamila-lesniak-archiwum-surrealisty/

4. Bibliografia

  • zamieszczona na końcu tekstu
  • kolejność alfabetyczna według nazwisk autorów lub tytułów dzieł (w przypadku, gdy autor nie jest znany)
  • na początku listy pozycje bez autora
  • pozycje tego samego autora zamieszczane wg. kolejności wydania

III. Materiały audiowizualne

1. Zdjęcia

  • dołącza autor tekstu w ilości min. 12 fotografii
  • format plików: JPG, PNG, TIFF
  • rozmiar w pikselach: dłuższy bok zdjęcia minimum 1000 px
  • należy dołączyć dokument tekstowy z podpisami, które powinny zawierać:

[nazwę wystawy], [imię i nazwisko autora], [tytuł], [rok powstania dzieła], [autora fotografii], [źródło],
np.:
Jadwiga Sawicka, „Numery”, 2003, fot. Małgorzata Kujda (źródło: materiały prasowe MWW)
Wystawa „Teksty Bałtyku”, CSW Łaźnia w Gdańsku, fot. M. Andrysiak (źródło: materiały prasowe organizatora)

2. Nazewnictwo plików

Przed przesłaniem plików graficznych, należy dostosować ich nazwy do standardów O.pl:

  • nazwa pliku powinna oddawać to, co jest przedmiotem jego zawartości
  • nazwa nie może zawierać dużych liter, ani polskich znaków, a poszczególne jej człony należy oddzielić dywizami:

imie-nazwisko-tytul-pracy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
stefen-arczynski-afrykanczyk-1976.jpg

  • jeśli plik graficzny dotyczy wystawy to zapisujemy nazwę skróconą instytucji, nazwę wystawy (skróconą jeśli jest długa) oraz rok:

nazwa-instytucji-nazwa-wystawy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
mck-krakow-wiernosc-obrazow-2012.jpg

  • w przypadku plików graficznych prezentujących dzieło sztuki nazwę pliku zapisujemy wg wzoru:

imie-nazwisko-autora-tytul-pracy-YYYY.jpg, (YYYY – rok pracy),
np.:
natalia-ll-consumer-art-1972.jpg

  • w przypadku zdjęć pochodzących z jednego cyklu, wszystkie pliki należy nazwać według formuły:

nazwa-instytucji-nazwa-cyklu-imie-nazwisko-autora-rok-numer.jpg. Numer należy zapisać w formacie „001”, „002”,
np.:
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-001.jpg
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-002.jpg

3. Pliki video

Do artykułu autor może dołączać odnośniki (URL) do filmów pochodzących z serwisów Youtube, Vimeo itp. jeśli posiada do nich pełnię praw autorskich, lub zgodę autora na publikację odnośnika

4. Prawa autorskie

Autor tekstu ma obowiązek podać informację o prawach autorskich do materiałów, które chce zamieścić na stronie:

  • zdjęcia: do wszystkich plików graficznych należy dołączyć informację o autorze lub pochodzeniu zdjęcia (materiały prasowe instytucji, wydawnictwa itp.). Zdjęcia zaczerpnięte z Internetu mogą zostać opublikowane wyłącznie:

a) jeśli pochodzą z materiałów prasowych
b) jeżeli funkcjonują w Internecie na zasadach Creative Commons (http://creativecommons.pl/) bądź w domenie publicznej

  • pliki video pochodzące z Internetu: (Youtube, Vimeo, itd.) mogą zostać wykorzystane za zgodą osoby, instytucji, wydawnictwa etc., które ów materiał zamieściły w sieci, bądź w przypadku gdy materiał funkcjonuje na zasadach Creative Commons lub w domenie publicznej
  • materiały pochodzące z Internetu: w przypadku wykorzystywania materiałów pochodzących z Internetu, należy również dołączyć linki do stron, z których pochodzą

***

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzega sobie prawo skracania publikowanych tekstów, wprowadzania poprawek stylistyczno-językowych, a także nadawania tytułów oraz śródtytułów własnych.

Wydarzenia

Magdalena Łazarczyk. Ziemia niczyja

Od 23 lutego do 18 marca 2018 roku

Magdalena Łazarczyk, „Ziemia niczyja”, stopklatka, 2018 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Paderewski

Od 17 lutego do 20 maja 2018 roku

Leon Kaufmann (Kamir) (1872–1933), „Zebranie członków Komitetu Generalnego Pomocy Ofiarom Wojny w Polsce, w Vevey w Szwajcarii”, po 1916, pastel, papier na płótnie, 114 x 180 cm, fot. Krzysztof Wilczyński, Muzeum Narodowe w Warszawie (źródło: materiały prasowe)

Dyplom 2017

Od 16 lutego do 11 marca 2018 roku

Natalia Krajewska (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wojciech Leder. Sztuczna obecność

Od 14 lutego do 25 marca 2018 roku

Wojciech Leder, „Sztuczna obecność” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Assaf Gruber. Pogłoska

Od 16 lutego do 13 maja 2018 roku

Assaf Gruber „Ewidentne rzeczy”, 2018, kadr z filmu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Strategie niewidzialności

Od 9 lutego do 24 marca 2018 roku

Amy Suo Wu, „Greetings from the Invisible Borderlands” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Katarzyna Ramocka. Nie żałuję, że wcześniej nas nie było

Od 9 lutego do 9 kwietnia 2018 roku

Katarzyna Ramocka, „Nie żałuję, że wcześniej nas nie było” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Bettina Bereś. Moja mama urodziła się w Poznaniu

Od 9 lutego do 4 marca 2018 roku

Bettina Bereś (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wystawa Finalistów Konkursu o Nagrodę Artystyczną Siemensa 2017

Od 5 do 12 lutego 2018 roku

Wystawa Finalistów Konkursu o Nagrodę Artystyczną Siemensa, fot. Agnieszka Aleksiewicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kimono. Forma. Wzór. Rzecz do noszenia

Od 11 lutego do 4 kwietnia 2018 roku

„Kimono. Forma. Wzór. Rzecz do noszenia” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Próba 3. Międzynarodowy Konkurs na Eksperyment w Sztukach Wizualnych

Od 2 lutego do 3 marca 2018 roku

Ludmiła Kaczmarek, „AVANT-garde” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Fotogeny

Od 29 stycznia do 20 lutego 2018 roku

Fot. Sebastian Klochowicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kunszt. 100 lat polskiej rzeźby

Od 26 stycznia do 15 kwietnia 2018 roku

Ewa Axelrad, „Sztama”  (źródło: materiały prasowe organizatora)

Confluence. Aliska Lahusen i Takesada Matsutani

Od 27 stycznia do 25 marca 2018 roku

Aliska Lahusen, „Błądząca łódź”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Przestrzenie osobiste

Od 26 stycznia do 24 lutego 2018 roku

Marek Chlanda, „12 kroków AA”, fot. Mateusz Faba (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR