Informacje dla autorów

Autorów zainteresowanych współpracą z Magazynem O.pl zapraszamy do przesyłania tekstów w formie elektronicznej na adres magazyn@o.pl.

Spis treści

I. Ogólne informacje

  1. Format tekstu
  2. Załączniki do artykułu

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

  1. Cytaty
  2. Zastosowanie kursywy
  3. Przypisy
  4. Bibliografia

III. Materiały audiowizualne

  1. Zdjęcia
  2. Nazewnictwo plików
  3. Pliki video
  4. Prawa autorskie

***

I. Ogólne informacje

1. Format tekstu

  • dopuszczalne formaty: DOCX, DOC, ODT
  • czcionka Arial, 12 z interlinią 1,5 pomiędzy wierszami, marginesy 2 cm

2. Załączniki do artykułu

  • biogram autora
  • podstawowe informacje dotyczące opisywanego wydarzenia:

a) tytuł
b) nazwiska twórców
c) nazwiska kuratorów
d) nazwiska organizatorów
e) nazwa/y instytucji
f) nazwa/y miast oraz terminy wydarzenia
g) zdjęcia (możliwie jak największa ilość)
h) linki do materiałów audiowizualnych

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

1. Cytaty

  • użycie czcionki prostej, całość w cudzysłowie apostrofowym („”)
  • tekst cytowany w cytacie ujęty w tzw. żabki (« »)

2. Zastosowanie kursywy

  • tytuły książek, artykułów, filmów, dzieł artystycznych
  • słowa obcojęzyczne

3. Przypisy

  • numeracja ciągła w obrębie całego artykułu
  • polskie nazewnictwo skrótów: tamże, tenże, dz. cyt.
  • zachowanie następującej kolejności:
  • Książki:

[imię i nazwisko autora], [tytuł dzieła], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
B. Kowalska, Roman Opałka, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1996, s. 47.

  • Czasopisma:

[imię i nazwisko autora], [tytuł], [tytuł czasopisma], [numer], [data wydania], [strona],
np.:
Jaromir Jedliński, Polentransport 1981, Flash Art Polish Edition, 1994, nr 4, s. 51.

  • Prace zbiorowe:

[tytuł dzieła], [imię i nazwisko redaktora], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
Krzysztof Penderecki, Itinerarium, pod red. Z. Barana, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1998, s. 12.

  • Dokumenty elektroniczne:

Ogólne zasady opisu bibliograficznego dokumentów elektronicznych są takie same jak dokumentów tradycyjnych. W opisie należy uwzględnić datę dostępu oraz źródło w przypadku dokumentów online,
np.:
K. Leśniak, Archiwum surrealisty, czyli o marginesach twórczości, Magazyn O.pl [online], 30 maja 2012 [dostęp: 1 sierpnia 2012]. Dostępny w Internecie: http://magazyn.o.pl/2012/kamila-lesniak-archiwum-surrealisty/

4. Bibliografia

  • zamieszczona na końcu tekstu
  • kolejność alfabetyczna według nazwisk autorów lub tytułów dzieł (w przypadku, gdy autor nie jest znany)
  • na początku listy pozycje bez autora
  • pozycje tego samego autora zamieszczane wg. kolejności wydania

III. Materiały audiowizualne

1. Zdjęcia

  • dołącza autor tekstu w ilości min. 12 fotografii
  • format plików: JPG, PNG, TIFF
  • rozmiar w pikselach: dłuższy bok zdjęcia minimum 1000 px
  • należy dołączyć dokument tekstowy z podpisami, które powinny zawierać:

[nazwę wystawy], [imię i nazwisko autora], [tytuł], [rok powstania dzieła], [autora fotografii], [źródło],
np.:
Jadwiga Sawicka, „Numery”, 2003, fot. Małgorzata Kujda (źródło: materiały prasowe MWW)
Wystawa „Teksty Bałtyku”, CSW Łaźnia w Gdańsku, fot. M. Andrysiak (źródło: materiały prasowe organizatora)

2. Nazewnictwo plików

Przed przesłaniem plików graficznych, należy dostosować ich nazwy do standardów O.pl:

  • nazwa pliku powinna oddawać to, co jest przedmiotem jego zawartości
  • nazwa nie może zawierać dużych liter, ani polskich znaków, a poszczególne jej człony należy oddzielić dywizami:

imie-nazwisko-tytul-pracy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
stefen-arczynski-afrykanczyk-1976.jpg

  • jeśli plik graficzny dotyczy wystawy to zapisujemy nazwę skróconą instytucji, nazwę wystawy (skróconą jeśli jest długa) oraz rok:

nazwa-instytucji-nazwa-wystawy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
mck-krakow-wiernosc-obrazow-2012.jpg

  • w przypadku plików graficznych prezentujących dzieło sztuki nazwę pliku zapisujemy wg wzoru:

imie-nazwisko-autora-tytul-pracy-YYYY.jpg, (YYYY – rok pracy),
np.:
natalia-ll-consumer-art-1972.jpg

  • w przypadku zdjęć pochodzących z jednego cyklu, wszystkie pliki należy nazwać według formuły:

nazwa-instytucji-nazwa-cyklu-imie-nazwisko-autora-rok-numer.jpg. Numer należy zapisać w formacie „001”, „002”,
np.:
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-001.jpg
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-002.jpg

3. Pliki video

Do artykułu autor może dołączać odnośniki (URL) do filmów pochodzących z serwisów Youtube, Vimeo itp. jeśli posiada do nich pełnię praw autorskich, lub zgodę autora na publikację odnośnika

4. Prawa autorskie

Autor tekstu ma obowiązek podać informację o prawach autorskich do materiałów, które chce zamieścić na stronie:

  • zdjęcia: do wszystkich plików graficznych należy dołączyć informację o autorze lub pochodzeniu zdjęcia (materiały prasowe instytucji, wydawnictwa itp.). Zdjęcia zaczerpnięte z Internetu mogą zostać opublikowane wyłącznie:

a) jeśli pochodzą z materiałów prasowych
b) jeżeli funkcjonują w Internecie na zasadach Creative Commons (http://creativecommons.pl/) bądź w domenie publicznej

  • pliki video pochodzące z Internetu: (Youtube, Vimeo, itd.) mogą zostać wykorzystane za zgodą osoby, instytucji, wydawnictwa etc., które ów materiał zamieściły w sieci, bądź w przypadku gdy materiał funkcjonuje na zasadach Creative Commons lub w domenie publicznej
  • materiały pochodzące z Internetu: w przypadku wykorzystywania materiałów pochodzących z Internetu, należy również dołączyć linki do stron, z których pochodzą

***

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzega sobie prawo skracania publikowanych tekstów, wprowadzania poprawek stylistyczno-językowych, a także nadawania tytułów oraz śródtytułów własnych.

Wydarzenia

Urszula Tarasiewicz. Ogrodowa/Garden Street

Od 24 lutego do 31 marca 2017 roku

Urszula Tarasiewicz, „Ogrodowa/Garden Street” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kupując oczami

Od 22 lutego do 11 czerwca 2017 roku

Projekty aranżacji wystawy sklepu Juliusza Grossego  w Krakowie autorstwa Franciszka Seiferta, autor fot. nieznany, lata 30. XX w., wł. Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (źródło: materiały prasowe organizatora)

Andrzej Mitan. Sztuka (nie)zidentyfikowana

Od 18 lutego do 23 kwietnia 2017 roku

Andrzej Mitan, „W świętej racji”, płyta analogowa, proj. Ryszard Winiarski (źródło: materiały prasowe organizatora)

ABS_2067

Od 27 lutego do 17 marca 2017 roku

Philippe Rębosz, „And all my friends are dead”, akryl i olej na płótnie, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Nature morte

Od 19 lutego do 14 maja 2017 roku

Barnaby Barford „Do it again, I didn’t press record”, 2009, dzięki uprzejmości artysty, Fot. Noah Da Costa, © Barnaby Barford (źródło: materiały prasowe organizatora)

Alicja Bielawska. Jeśli nie tutaj, gdzie?

Od 17 lutego do 9 kwietnia 2017 roku

Alicja Bielawska, „Ćwiczenia na dwie linie”, 2014 ,fot. Bartosz Górka (źródło: materiały prasowe organizatora)

Szczęśliwej podróży

Od 17 lutego do 27 maja 2017 roku

3–4 marca 2017 roku, pokaz filmu „Exil Shanghai” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Martwa Natura

Od 15 lutego do 14 marca 2017 roku

Katarzyna Makieła-Organisty, „Czaszka jelonka”, 2014 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Skarby baroku. Między Bratysławą a Krakowem

Od 10 lutego do 23 kwietnia 2017 roku

„Widok Krakowa”, 1652, olej na płótnie, Muzeum Narodowe w Krakowie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody

Od 10 lutego do 21 maja 2017 roku

Marek Włodarski, „Pejzaż biologiczny”, 1930 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Piotr Zbierski. Push the sky away

Od 10 lutego do 3 marca 2017 roku

„Push the sky away”, fot. Piotr Zbierski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Marek Rogulus Rogulski. Mu(e)seum. Dwie strzałki czasu

Od 4 lutego do 3 maja 2017 roku

Marek Rogulski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Życie. Instrukcja. Wystawa inspirowana twórczością Geogres'a Pereca

Od 4 lutego do 23 kwietnia 2017 roku

Apsolutno, „Good Evening”, 1996, plakat do filmu, dzięki uprzejmości Apsolutno (źródło: materiały prasowe organizatora)

Jacek Jagielski. Ulotna trwałość horyzontu

Od 3 lutego do 23 kwietnia 2017 roku

Jacek Jagielski, „Klepsydra” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Krzysztof Kułacz-Karpiński. Karpigrafia – dolnośląskie impresje

Od 1 do 26 lutego 2017 roku

Krzysztof Kułacz-Karpiński, „Karpigrafia – dolnośląskie impresje” (źródło: materiały prasowe)

więcej wydarzeń

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR