Informacje dla autorów

Autorów zainteresowanych współpracą z Magazynem O.pl zapraszamy do przesyłania tekstów w formie elektronicznej na adres magazyn@o.pl.

Spis treści

I. Ogólne informacje

  1. Format tekstu
  2. Załączniki do artykułu

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

  1. Cytaty
  2. Zastosowanie kursywy
  3. Przypisy
  4. Bibliografia

III. Materiały audiowizualne

  1. Zdjęcia
  2. Nazewnictwo plików
  3. Pliki video
  4. Prawa autorskie

***

I. Ogólne informacje

1. Format tekstu

  • dopuszczalne formaty: DOCX, DOC, ODT
  • czcionka Arial, 12 z interlinią 1,5 pomiędzy wierszami, marginesy 2 cm

2. Załączniki do artykułu

  • biogram autora
  • podstawowe informacje dotyczące opisywanego wydarzenia:

a) tytuł
b) nazwiska twórców
c) nazwiska kuratorów
d) nazwiska organizatorów
e) nazwa/y instytucji
f) nazwa/y miast oraz terminy wydarzenia
g) zdjęcia (możliwie jak największa ilość)
h) linki do materiałów audiowizualnych

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

1. Cytaty

  • użycie czcionki prostej, całość w cudzysłowie apostrofowym („”)
  • tekst cytowany w cytacie ujęty w tzw. żabki (« »)

2. Zastosowanie kursywy

  • tytuły książek, artykułów, filmów, dzieł artystycznych
  • słowa obcojęzyczne

3. Przypisy

  • numeracja ciągła w obrębie całego artykułu
  • polskie nazewnictwo skrótów: tamże, tenże, dz. cyt.
  • zachowanie następującej kolejności:
  • Książki:

[imię i nazwisko autora], [tytuł dzieła], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
B. Kowalska, Roman Opałka, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1996, s. 47.

  • Czasopisma:

[imię i nazwisko autora], [tytuł], [tytuł czasopisma], [numer], [data wydania], [strona],
np.:
Jaromir Jedliński, Polentransport 1981, Flash Art Polish Edition, 1994, nr 4, s. 51.

  • Prace zbiorowe:

[tytuł dzieła], [imię i nazwisko redaktora], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
Krzysztof Penderecki, Itinerarium, pod red. Z. Barana, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1998, s. 12.

  • Dokumenty elektroniczne:

Ogólne zasady opisu bibliograficznego dokumentów elektronicznych są takie same jak dokumentów tradycyjnych. W opisie należy uwzględnić datę dostępu oraz źródło w przypadku dokumentów online,
np.:
K. Leśniak, Archiwum surrealisty, czyli o marginesach twórczości, Magazyn O.pl [online], 30 maja 2012 [dostęp: 1 sierpnia 2012]. Dostępny w Internecie: http://magazyn.o.pl/2012/kamila-lesniak-archiwum-surrealisty/

4. Bibliografia

  • zamieszczona na końcu tekstu
  • kolejność alfabetyczna według nazwisk autorów lub tytułów dzieł (w przypadku, gdy autor nie jest znany)
  • na początku listy pozycje bez autora
  • pozycje tego samego autora zamieszczane wg. kolejności wydania

III. Materiały audiowizualne

1. Zdjęcia

  • dołącza autor tekstu w ilości min. 12 fotografii
  • format plików: JPG, PNG, TIFF
  • rozmiar w pikselach: dłuższy bok zdjęcia minimum 1000 px
  • należy dołączyć dokument tekstowy z podpisami, które powinny zawierać:

[nazwę wystawy], [imię i nazwisko autora], [tytuł], [rok powstania dzieła], [autora fotografii], [źródło],
np.:
Jadwiga Sawicka, „Numery”, 2003, fot. Małgorzata Kujda (źródło: materiały prasowe MWW)
Wystawa „Teksty Bałtyku”, CSW Łaźnia w Gdańsku, fot. M. Andrysiak (źródło: materiały prasowe organizatora)

2. Nazewnictwo plików

Przed przesłaniem plików graficznych, należy dostosować ich nazwy do standardów O.pl:

  • nazwa pliku powinna oddawać to, co jest przedmiotem jego zawartości
  • nazwa nie może zawierać dużych liter, ani polskich znaków, a poszczególne jej człony należy oddzielić dywizami:

imie-nazwisko-tytul-pracy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
stefen-arczynski-afrykanczyk-1976.jpg

  • jeśli plik graficzny dotyczy wystawy to zapisujemy nazwę skróconą instytucji, nazwę wystawy (skróconą jeśli jest długa) oraz rok:

nazwa-instytucji-nazwa-wystawy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
mck-krakow-wiernosc-obrazow-2012.jpg

  • w przypadku plików graficznych prezentujących dzieło sztuki nazwę pliku zapisujemy wg wzoru:

imie-nazwisko-autora-tytul-pracy-YYYY.jpg, (YYYY – rok pracy),
np.:
natalia-ll-consumer-art-1972.jpg

  • w przypadku zdjęć pochodzących z jednego cyklu, wszystkie pliki należy nazwać według formuły:

nazwa-instytucji-nazwa-cyklu-imie-nazwisko-autora-rok-numer.jpg. Numer należy zapisać w formacie „001”, „002”,
np.:
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-001.jpg
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-002.jpg

3. Pliki video

Do artykułu autor może dołączać odnośniki (URL) do filmów pochodzących z serwisów Youtube, Vimeo itp. jeśli posiada do nich pełnię praw autorskich, lub zgodę autora na publikację odnośnika

4. Prawa autorskie

Autor tekstu ma obowiązek podać informację o prawach autorskich do materiałów, które chce zamieścić na stronie:

  • zdjęcia: do wszystkich plików graficznych należy dołączyć informację o autorze lub pochodzeniu zdjęcia (materiały prasowe instytucji, wydawnictwa itp.). Zdjęcia zaczerpnięte z Internetu mogą zostać opublikowane wyłącznie:

a) jeśli pochodzą z materiałów prasowych
b) jeżeli funkcjonują w Internecie na zasadach Creative Commons (http://creativecommons.pl/) bądź w domenie publicznej

  • pliki video pochodzące z Internetu: (Youtube, Vimeo, itd.) mogą zostać wykorzystane za zgodą osoby, instytucji, wydawnictwa etc., które ów materiał zamieściły w sieci, bądź w przypadku gdy materiał funkcjonuje na zasadach Creative Commons lub w domenie publicznej
  • materiały pochodzące z Internetu: w przypadku wykorzystywania materiałów pochodzących z Internetu, należy również dołączyć linki do stron, z których pochodzą

***

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzega sobie prawo skracania publikowanych tekstów, wprowadzania poprawek stylistyczno-językowych, a także nadawania tytułów oraz śródtytułów własnych.

Wydarzenia

Stale o Nowej Hucie

Od 25 kwietnia do 23 września 2018 roku

Otwarcie Muzeum Podgórza

Od 26 do 29 kwietnia 2018 roku

Muzeum Podgórza, fot. Andrzej Janikowski, MHK (źródło: materiały prasowe organizatora)

Moc Natury. Henry Moore w Polsce

Od 21 kwietnia do 9 września 2018 roku

Henry Moore w swoim studiu z rzeźbą „Upright Internal/ External Form”, 1954 (źródło: materiały prasowe organizatora)

IV Międzynarodowy Festiwal Sztuki i Muzyki Incident / Accident

Od 21 kwietnia do 27 maja 2018 roku

Franz Sattler, Weiz, Austria (źródło: materiały prasowe organizatora)

Barwny świat wielu form – szkło artystyczne i użytkowe z huty w Ząbkowicach

Od 27 kwietnia do 30 września 2018 roku

Popielnica z zestawu „Asteroid”, Jan Sylwester Drost, Ząbkowice, 1960–1966, ze zbiorów Muzeum w Gliwicach, fot. B. Kubska (źródło: materiały prasowe organizatora)

Mykola Ridnyi. Twarzą do ściany

Od 20 kwietnia do 15 czerwca 2018 roku

Mykola Ridnyi, „Blind Spot” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Jarosław Kukowski i uczniowie

Od 5 do 30 kwietnia 2018 roku

Piotr Lemke, „No. 1”, akryl i olej na płycie, 100x80 cm (źródło: materiały prasowe organizatora)

Tu strzyka, tam łupie, ale rży. A sumienie kąsa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, ślady

Od 22 kwietnia do 29 lipca 2018 roku

Tadeusz Brzozowski, „Spisa”, 1984, olej, płótno, własność prywatna (źródło: materiały prasowe organizatora)

12. IN OUT Festival Taniec/Obraz

Od 20 do 22 kwietnia 2018 roku

César Brodermann „Are you holding me, or am I holding myself?”, USA 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Weekend Księgarń Kameralnych

Od 20 do 23 kwietnia 2018 roku

Warszawski Weekend Księgarń Kameralnych (źródło: materiały prasowe organizatora)

Projekt wystawienniczy Buddyzm

Od 15 kwietnia do 26 sierpnia 2018 roku

„Fudō Myōō”, Yamada Goro (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kultura-makulatura. Cyprian Kościelniak: ilustracje, plakaty, rysunki

Od 13 kwietnia do 17 czerwca 2018 roku

Cyprian Kościelniak, Bez tytułu (11.09.2001 – wieże World Trade Center widziane z kabiny pilota samolotu), 2001, papier, ołówek, tusz, 20,5 × 29,5 cm (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wczoraj, dziś, jutro – wystawa retrospektywna Ryszarda Kuby Grzybowskiego

Od 13 kwietnia do 13 maja 2018 roku

Ryszard Kuba Grzybowski, plakat (źródło: materiały prasowe organizatora)

I po co nam wolność?

Od 13 kwietnia do 5 maja 2018 roku

Leon Chwistek, Portret dr. Jakóbca, 1925 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wielkie dni Wrocławia. Wystawa Ziem Odzyskanych w 1948 roku

Od 12 kwietnia do 10 czerwca 2018 roku

Fragment ekspozycji między Pawilonem Przemysłowym a Halą Stulecia, fotografia Jana Bułhaka, 1948 rok, Muzeum Architektury we Wrocławiu (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR