Informacje dla autorów

Autorów zainteresowanych współpracą z Magazynem O.pl zapraszamy do przesyłania tekstów w formie elektronicznej na adres magazyn@o.pl.

Spis treści

I. Ogólne informacje

  1. Format tekstu
  2. Załączniki do artykułu

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

  1. Cytaty
  2. Zastosowanie kursywy
  3. Przypisy
  4. Bibliografia

III. Materiały audiowizualne

  1. Zdjęcia
  2. Nazewnictwo plików
  3. Pliki video
  4. Prawa autorskie

 ***

I. Ogólne informacje

1. Format tekstu

  • dopuszczalne formaty: DOCX, DOC, ODT
  • czcionka Arial, 12 z interlinią 1,5 pomiędzy wierszami

2. Załączniki do artykułu

  • biogram autora
  • podstawowe informacje dotyczące opisywanego wydarzenia:

a) tytuł
b) nazwiska twórców
c) nazwiska kuratorów
d) nazwiska organizatorów
e) nazwa/y instytucji
f) nazwa/y miast oraz terminy wydarzenia
g) zdjęcia (możliwie jak największa ilość)
h) linki do materiałów audiowizualnych

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

1. Cytaty

  • użycie czcionki prostej, całość w cudzysłowie apostrofowym („”)
  • tekst cytowany w cytacie ujęty w tzw. żabki (« »)

2. Zastosowanie kursywy

  • tytuły książek, artykułów, filmów, dzieł artystycznych
  • słowa obcojęzyczne

3. Przypisy

  • numeracja ciągła w obrębie całego artykułu
  • polskie nazewnictwo skrótów: tamże, tenże, dz. cyt.
  • zachowanie następującej kolejności:
  • Książki:

[imię i nazwisko autora], [tytuł dzieła], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
B. Kowalska, Roman Opałka, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1996, s. 47.

  • Czasopisma:

[imię i nazwisko autora], [tytuł], [tytuł czasopisma], [numer], [data wydania], [strona],
np.:
Jaromir Jedliński, Polentransport 1981, Flash Art Polish Edition, 1994, nr 4, s. 51.

  • Prace zbiorowe:

[tytuł dzieła], [imię i nazwisko redaktora], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
Krzysztof Penderecki, Itinerarium, pod red. Z. Barana, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1998, s. 12.

  • Dokumenty elektroniczne:

Ogólne zasady opisu bibliograficznego dokumentów elektronicznych są takie same jak dokumentów tradycyjnych. W opisie należy uwzględnić datę dostępu oraz źródło w przypadku dokumentów online,
np.:
K. Leśniak, Archiwum surrealisty, czyli o marginesach twórczości, Magazyn O.pl [online], 30 maja 2012 [dostęp: 1 sierpnia 2012]. Dostępny w Internecie: http://magazyn.o.pl/2012/kamila-lesniak-archiwum-surrealisty/

4. Bibliografia

  • zamieszczona na końcu tekstu
  • kolejność alfabetyczna według nazwisk autorów lub tytułów dzieł (w przypadku, gdy autor nie jest znany)
  • na początku listy pozycje bez autora
  • pozycje tego samego autora zamieszczane wg. kolejności wydania

III. Materiały audiowizualne

1. Zdjęcia

  • dołącza autor tekstu w ilości min. 12 fotografii
  • format plików: JPG, PNG, TIFF
  • rozmiar w pikselach: dłuższy bok zdjęcia minimum 1000 px
  • należy dołączyć dokument tekstowy z podpisami, które powinny zawierać:

[nazwę wystawy], [imię i nazwisko autora], [tytuł], [rok powstania dzieła], [autora fotografii], [źródło],
np.:
Jadwiga Sawicka, „Numery”, 2003, fot. Małgorzata Kujda (źródło: materiały prasowe MWW)
Wystawa „Teksty Bałtyku”, CSW Łaźnia w Gdańsku, fot. M. Andrysiak (źródło: materiały prasowe organizatora)

2. Nazewnictwo plików

Przed przesłaniem plików graficznych, należy dostosować ich nazwy do standardów O.pl:

  • nazwa pliku powinna oddawać to, co jest przedmiotem jego zawartości
  • nazwa nie może zawierać dużych liter, ani polskich znaków, a poszczególne jej człony należy oddzielić dywizami:

imie-nazwisko-tytul-pracy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
stefen-arczynski-afrykanczyk-1976.jpg

  • jeśli plik graficzny dotyczy wystawy to zapisujemy nazwę skróconą instytucji, nazwę wystawy (skróconą jeśli jest długa) oraz rok:

nazwa-instytucji-nazwa-wystawy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
mck-krakow-wiernosc-obrazow-2012.jpg

  • w przypadku plików graficznych prezentujących dzieło sztuki nazwę pliku zapisujemy wg wzoru:

imie-nazwisko-autora-tytul-pracy-YYYY.jpg, (YYYY – rok pracy),
np.:
natalia-ll-consumer-art-1972.jpg

  • w przypadku zdjęć pochodzących z jednego cyklu, wszystkie pliki należy nazwać według formuły:

nazwa-instytucji-nazwa-cyklu-imie-nazwisko-autora-rok-numer.jpg. Numer należy zapisać w formacie „001”, „002”,
np.:
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-001.jpg
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-002.jpg

3. Pliki video

Do artykułu autor może dołączać odnośniki (URL) do filmów pochodzących z serwisów Youtube, Vimeo itp. jeśli posiada do nich pełnię praw autorskich, lub zgodę autora na publikację odnośnika

4. Prawa autorskie

Autor tekstu ma obowiązek podać informację o prawach autorskich do materiałów, które chce zamieścić na stronie:

  • zdjęcia: do wszystkich plików graficznych należy dołączyć informację o autorze lub pochodzeniu zdjęcia (materiały prasowe instytucji, wydawnictwa itp.). Zdjęcia zaczerpnięte z Internetu mogą zostać opublikowane wyłącznie:

a) jeśli pochodzą z materiałów prasowych
b) jeżeli funkcjonują w Internecie na zasadach Creative Commons (http://creativecommons.pl/) bądź w domenie publicznej

  • pliki video pochodzące z Internetu: (Youtube, Vimeo, itd.) mogą zostać wykorzystane za zgodą osoby, instytucji, wydawnictwa etc., które ów materiał zamieściły w sieci, bądź w przypadku gdy materiał funkcjonuje na zasadach Creative Commons lub w domenie publicznej
  • materiały pochodzące z Internetu: w przypadku wykorzystywania materiałów pochodzących z Internetu, należy również dołączyć linki do stron, z których pochodzą

***

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzega sobie prawo skracania publikowanych tekstów, wprowadzania poprawek stylistyczno-językowych, a także nadawania tytułów oraz śródtytułów własnych.

Wydarzenia

Cały czas w pracy

Od 31 marca do 23 kwietnia 2017 roku

Daniel Malone, z cyklu Disassemblage, Bez tytułu (Kawa), 2008-2016. Dzięki uprzejmości artysty, fot. Jan Domicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Marcin Podolec. Morze po kolana

Ekspozycja w ramach projektu „Kadry pod napięciem”

Od 31 marca do 30 czerwca 2017 roku

Marcin Podolec, „Morze po kolana”, Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu (źródło: materiały prasowe)

Możliwość rzeźby. Pracownia Jerzego Jarnuszkiewicza

Od 31 marca do 28 kwietnia 2017 roku

Zofia Kulik, „Studium natury (postać kobieca ponad horyzontem)”, 1969/70, fot. Z. Kulik, Archiwum Pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza, Muzeum ASP w Warszawie (źródło: materiały prasowe organizatora)

9. CoCArt Music Festival

Od 30 marca do 1 kwietnia 2017 roku

Robert Lippok (źródło: materiały prasowe organizatora)

Adam Myjak. Rzeźba, rysunek

Od 25 marca do 21 maja 2017 roku

Adam Myjak (źródło: materiały prasowe organizatora)

Tannhäuser

31 marca 2017 roku

„Tannhäuser”, opera Ryszarda Wagnera, fot. Vincent Lifer (źródło: materiały prasowe organizatora)

Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego

29 marca 2017 roku

Zaczarowany świat teatru (źródło: materiały prasowe muzeum)

Zuzanna Szarek, Hanna Śliwińska. Innego końca świata nie będzie

Od 25 marca do 17 czerwca 2017 roku

Fot. Hanna Śliwińska (źródło: materiały prasowe organizatora)

Józef Hałas. Poszukiwania

Od 23 marca do 28 maja 2017 roku

Józef Hałas, „Przeciwstawienie O”, 1979 (źródło: materiały prasowe organizatora)

IDEA HOMINI. Wystawa malarstwa Marcina Kowalika

Od 29 marca do 29 kwietnia 2017 roku

Marcin Kowalik, „Grosz czynszowy”, 2017, 130 x 220 cm, akryl na płótnie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Blue Republic. Made in Blue Republic

Od 17 marca do 4 maja 2017 roku

Blue Republic, „Made in Blue Republic”, widok ogólny wystawy, fot. Maciej Zaniewski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Short Waves Festival 2017

Od 21 do 26 marca 2017 roku

„Więzi”, reż. Zofia Kowalewska – kadr z filmu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Alina Belyagina. Body Building

Od 22 marca do 1 kwietnia 2017 roku

Alina Belyagina. Body Building, fot. Dymitry Pankov (źródło: materiały prasowe organizatora)

Prawie wszystko o Zwierzyńcu

Od 25 marca do 3 września 2017 roku

Z wystawy „Prawie wszystko o Zwierzyńcu” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Piotr Michałowski (1800–1855). Malarstwo i rysunek

Od 18 marca do 21 maja 2017 roku

Piotr Michałowski, „Krakus na koniu”, fot. A.R. Skowroński  (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR