Informacje dla autorów

Autorów zainteresowanych współpracą z Magazynem O.pl zapraszamy do przesyłania tekstów w formie elektronicznej na adres magazyn@o.pl.

Spis treści

I. Ogólne informacje

  1. Format tekstu
  2. Załączniki do artykułu

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

  1. Cytaty
  2. Zastosowanie kursywy
  3. Przypisy
  4. Bibliografia

III. Materiały audiowizualne

  1. Zdjęcia
  2. Nazewnictwo plików
  3. Pliki video
  4. Prawa autorskie

 ***

I. Ogólne informacje

1. Format tekstu

  • dopuszczalne formaty: DOCX, DOC, ODT
  • czcionka Arial, 12 z interlinią 1,5 pomiędzy wierszami

2. Załączniki do artykułu

  • biogram autora
  • podstawowe informacje dotyczące opisywanego wydarzenia:

a) tytuł
b) nazwiska twórców
c) nazwiska kuratorów
d) nazwiska organizatorów
e) nazwa/y instytucji
f) nazwa/y miast oraz terminy wydarzenia
g) zdjęcia (możliwie jak największa ilość)
h) linki do materiałów audiowizualnych

II. Szczegółowe informacje dotyczące standaryzacji tekstów

1. Cytaty

  • użycie czcionki prostej, całość w cudzysłowie apostrofowym („”)
  • tekst cytowany w cytacie ujęty w tzw. żabki (« »)

2. Zastosowanie kursywy

  • tytuły książek, artykułów, filmów, dzieł artystycznych
  • słowa obcojęzyczne

3. Przypisy

  • numeracja ciągła w obrębie całego artykułu
  • polskie nazewnictwo skrótów: tamże, tenże, dz. cyt.
  • zachowanie następującej kolejności:
  • Książki:

[imię i nazwisko autora], [tytuł dzieła], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
B. Kowalska, Roman Opałka, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1996, s. 47.

  • Czasopisma:

[imię i nazwisko autora], [tytuł], [tytuł czasopisma], [numer], [data wydania], [strona],
np.:
Jaromir Jedliński, Polentransport 1981, Flash Art Polish Edition, 1994, nr 4, s. 51.

  • Prace zbiorowe:

[tytuł dzieła], [imię i nazwisko redaktora], [wydawnictwo], [miejsce i rok wydania], [numer strony, której dotyczy przypis],
np.:
Krzysztof Penderecki, Itinerarium, pod red. Z. Barana, Wydawnictwo Modulus, Kraków 1998, s. 12.

  • Dokumenty elektroniczne:

Ogólne zasady opisu bibliograficznego dokumentów elektronicznych są takie same jak dokumentów tradycyjnych. W opisie należy uwzględnić datę dostępu oraz źródło w przypadku dokumentów online,
np.:
K. Leśniak, Archiwum surrealisty, czyli o marginesach twórczości, Magazyn O.pl [online], 30 maja 2012 [dostęp: 1 sierpnia 2012]. Dostępny w Internecie: http://magazyn.o.pl/2012/kamila-lesniak-archiwum-surrealisty/

4. Bibliografia

  • zamieszczona na końcu tekstu
  • kolejność alfabetyczna według nazwisk autorów lub tytułów dzieł (w przypadku, gdy autor nie jest znany)
  • na początku listy pozycje bez autora
  • pozycje tego samego autora zamieszczane wg. kolejności wydania

III. Materiały audiowizualne

1. Zdjęcia

  • dołącza autor tekstu w ilości min. 12 fotografii
  • format plików: JPG, PNG, TIFF
  • rozmiar w pikselach: dłuższy bok zdjęcia minimum 1000 px
  • należy dołączyć dokument tekstowy z podpisami, które powinny zawierać:

[nazwę wystawy], [imię i nazwisko autora], [tytuł], [rok powstania dzieła], [autora fotografii], [źródło],
np.:
Jadwiga Sawicka, „Numery”, 2003, fot. Małgorzata Kujda (źródło: materiały prasowe MWW)
Wystawa „Teksty Bałtyku”, CSW Łaźnia w Gdańsku, fot. M. Andrysiak (źródło: materiały prasowe organizatora)

2. Nazewnictwo plików

Przed przesłaniem plików graficznych, należy dostosować ich nazwy do standardów O.pl:

  • nazwa pliku powinna oddawać to, co jest przedmiotem jego zawartości
  • nazwa nie może zawierać dużych liter, ani polskich znaków, a poszczególne jej człony należy oddzielić dywizami:

imie-nazwisko-tytul-pracy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
stefen-arczynski-afrykanczyk-1976.jpg

  • jeśli plik graficzny dotyczy wystawy to zapisujemy nazwę skróconą instytucji, nazwę wystawy (skróconą jeśli jest długa) oraz rok:

nazwa-instytucji-nazwa-wystawy-YYYY.jpg (YYYY – rok pracy),
np.:
mck-krakow-wiernosc-obrazow-2012.jpg

  • w przypadku plików graficznych prezentujących dzieło sztuki nazwę pliku zapisujemy wg wzoru:

imie-nazwisko-autora-tytul-pracy-YYYY.jpg, (YYYY – rok pracy),
np.:
natalia-ll-consumer-art-1972.jpg

  • w przypadku zdjęć pochodzących z jednego cyklu, wszystkie pliki należy nazwać według formuły:

nazwa-instytucji-nazwa-cyklu-imie-nazwisko-autora-rok-numer.jpg. Numer należy zapisać w formacie „001”, „002”,
np.:
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-001.jpg
csw-torun-festiwal-plaster-lex-drewinski-2010-002.jpg

3. Pliki video

Do artykułu autor może dołączać odnośniki (URL) do filmów pochodzących z serwisów Youtube, Vimeo itp. jeśli posiada do nich pełnię praw autorskich, lub zgodę autora na publikację odnośnika

4. Prawa autorskie

Autor tekstu ma obowiązek podać informację o prawach autorskich do materiałów, które chce zamieścić na stronie:

  • zdjęcia: do wszystkich plików graficznych należy dołączyć informację o autorze lub pochodzeniu zdjęcia (materiały prasowe instytucji, wydawnictwa itp.). Zdjęcia zaczerpnięte z Internetu mogą zostać opublikowane wyłącznie:

a) jeśli pochodzą z materiałów prasowych
b) jeżeli funkcjonują w Internecie na zasadach Creative Commons (http://creativecommons.pl/) bądź w domenie publicznej

  • pliki video pochodzące z Internetu: (Youtube, Vimeo, itd.) mogą zostać wykorzystane za zgodą osoby, instytucji, wydawnictwa etc., które ów materiał zamieściły w sieci, bądź w przypadku gdy materiał funkcjonuje na zasadach Creative Commons lub w domenie publicznej
  • materiały pochodzące z Internetu: w przypadku wykorzystywania materiałów pochodzących z Internetu, należy również dołączyć linki do stron, z których pochodzą

***

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzega sobie prawo skracania publikowanych tekstów, wprowadzania poprawek stylistyczno-językowych, a także nadawania tytułów oraz śródtytułów własnych.

Wydarzenia

Ludwik Gronowski. Fotografie Krzemieniec/Wołyń 1930–1939

Od 19 stycznia do 19 marca 2017 roku

Ludwik Gronowski, „Na szybowisku” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Eksplozja litery

Ikonografia tekstualności jako źródła cierpień

Od 12 stycznia do 31 marca 2017 roku

Ireneusz Walczak, „Bartoszewski”, 2016 (źródło: materiały prasowe organizatora)

World Press Photo 2016

Od 14 stycznia do 12 lutego 2017 roku

Warren Richardson, Australia | „Hope for a New Life”, 28 August, Serbia/Hungary border (źródło: materiały prasowe)

Jan Kucz. Antoni Janusz Pastwa

Od 10 stycznia do 8 lutego 2017 roku

„Jan Kucz. Antoni Janusz Pastwa” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Nie, no to nie. Dźwiękowe działania obrazoburcze

Od 11 stycznia do 14 lutego 2017 roku

Ryszard Ługowski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Urok prowincji w fotografii Jerzego Piątka

Od 10 stycznia do 2 lutego 2017 roku

Jerzy Piątek, „Smutek i urok prowincji”, koniec lat 70. i 1 poł. lat 80. XX w. (źródło: materiały prasowe organizatora)

Małgorzata Szymankiewicz. blank

Od 27 grudnia 2016 roku do 22 stycznia 2017 roku

Małgorzata Szymankiewicz, „Office Work 231”, 2016 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wrocław – wejście od podwórza

Od stycznia do grudnia 2016 roku

„Wrocław - wejście od podwórza 2016”, fot. Alicja Kielan (źródło: materiały prasowe organizatora)

Galeria Sztuki Dawnej

Od 22 grudnia 2016 roku

Paris Bordone (1500–1571), „Wenus i Amor”. lata 30. XVI w. (źródło: materiały prasowe organizatora)

10. Metropolia jest Okey

Od 26 do 30 grudnia 2016 roku

Metropolia jest Okey, plakat (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ostoja Tradycji

Od 22 grudnia 2016 roku do 30 listopada 2017 roku

Synagoga Stara, ok. 1650 r., widok od południowego-zachodu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Dr Jekyll & Mrs Hyde

Od 16 grudnia 2016 roku do 29 stycznia 2017 roku

Krista Israel (źródło: materiały prasowe organizatora)

Adam Styp-Rekowski. Bliski, nie tak daleki Wschód

Od 17 grudnia 2016 roku do 19 lutego 2017 roku

Fot. Adam Styp-Rekowski (źródło: materiały prasowe organizatora)

MICET – Muzeum Interaktywne Centrum Edukacji Teatralnej

Od 13 grudnia 2016 roku

MICET, fot. Joanna Gałuszka (źródło: materiały prasowe)

Logika lokalności. Norweski i polski współczesny design

Od 16 grudnia 2016 roku do 26 marca 2017 roku

Kristine Five Melvær, „Naturpledd”, 2015, fot. Per Gunnarsson (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR