31. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy, 09.-18.10.2015 r.

Dawid Myśliwiec: Czym dla Stefana Laudyna jest Warszawski Festiwal Filmowy?

Stefan Laudyn: Stałym zajęciem, które daje mi satysfakcję, które lubię i które staram się jak najlepiej wykonywać.

Stefan Laudyn, fragment fotografii (źródło: materiały prasowe)

Stefan Laudyn, fragment fotografii (źródło: materiały prasowe)

Pod względem rangi nadanej przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Producentów Filmowych WFF znajduje się w tym samym gronie, co Cannes, Berlin czy Karlove Vary. Czy warszawska impreza ma ambicje, by dorównać renomą najważniejszym festiwalom Francji, Niemiec czy Czech?

Nie, bo to wiązałoby się z koniecznością zwiększenia budżetu mniej więcej dziesięciokrotnie, co nie jest realne, a poza tym wtedy trudniej byłoby nam zachować niezależność.

Co należy zrobić, by Warszawa jeszcze mocniej zarysowała się na mapie światowych festiwali?

Myślę, że już niewiele da się zrobić. Jak na festiwal, który pojawił się na mapie w czasie, gdy inne festiwale miały już po kilkadziesiąt lat doświadczeń, oraz jak na festiwal, który w porównaniu ze światową czołówką ma śmiesznie mały budżet, zrobiliśmy już prawie wszystko. Jesteśmy uznawani za jeden z kilkunastu najlepszych festiwali na świecie.

Jakie są największe osiągnięcia festiwalu, a czego jeszcze nie udało się wprowadzić w życie?

Największym osiągnięciem jest to, że przetrwaliśmy. Czasami wprowadzanie nowych rozwiązań trwa kilka lat, więc trudno powiedzieć, czego się nie udało wprowadzić. W każdym razie udało nam się bardzo wiele.

Na jakich festiwalach wzoruje się Pan, organizując WFF?

Nie wzoruję się na żadnym, ale uczę się od wszystkich.

Czy mógłby Pan wymienić 3 tytuły, bez których nie byłoby tegorocznej edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego?

Nie ma takich tytułów. Gdyby były, to mielibyśmy w programie trzy filmy, a mamy nieco więcej.

STEFAN LAUDYN (1959) – dyrektor Warszawskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. Od wielu lat zaangażowany w promocję polskiej sztuki filmowej za granicą, jest jurorem wielu festiwali i konkursów filmowych.

Dawid Myśliwiec – dziennikarz, filolog angielski, filmoznawca. Od kilku lat pisze o filmie na blogu Myśliwiec ogląda (www.mysliwiecoglada.pl), współpracuje z portalem Stopklatka.pl, magazynem Alterpop, serwisem Polishdocs.pl i Klubem Miłośników Filmu.

Dodaj komentarz


Artykuły

Recenzje

Opinie

Czytelnia

Myślnik

Wydarzenia

Józef Hałas. Poszukiwania

Od 23 marca do 28 maja 2017 roku

Józef Hałas, „Przeciwstawienie O”, 1979 (źródło: materiały prasowe organizatora)

IDEA HOMINI. Wystawa malarstwa Marcina Kowalika

Od 29 marca do 29 kwietnia 2017 roku

Marcin Kowalik, „Grosz czynszowy”, 2017, 130 x 220 cm, akryl na płótnie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Blue Republic. Made in Blue Republic

Od 17 marca do 4 maja 2017 roku

Blue Republic, „Made in Blue Republic”, widok ogólny wystawy, fot. Maciej Zaniewski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Short Waves Festival 2017

Od 21 do 26 marca 2017 roku

„Więzi”, reż. Zofia Kowalewska – kadr z filmu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Alina Belyagina. Body Building

Od 22 marca do 1 kwietnia 2017 roku

Alina Belyagina. Body Building, fot. Dymitry Pankov (źródło: materiały prasowe organizatora)

Prawie wszystko o Zwierzyńcu

Od 25 marca do 3 września 2017 roku

Z wystawy „Prawie wszystko o Zwierzyńcu” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Piotr Michałowski (1800–1855). Malarstwo i rysunek

Od 18 marca do 21 maja 2017 roku

Piotr Michałowski, „Krakus na koniu”, fot. A.R. Skowroński  (źródło: materiały prasowe organizatora)

Jednoczesność zdarzeń

Wystawa wybranych prac laureatów i finalistów konkursu Artystyczna Podróż Hestii

Od 17 marca do 16 kwietnia 2017 roku

Olga Kowalska „Dom” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kolekcja sfragistyczna Friedricha Augusta Vossberga

Od 14 marca do 28 maja 2017 roku

Typariusz pieczęci sekretnej Olsztyna, 2 poł. XIV w. (źródło: materiały prasowe organizatora)

Skrzywienie kręgosłupa

Wieczór dla osób z wadą postawy

11 marca 2017 roku

Ingrid Lausund, „Skrzywienie kręgosłupa”, reż. Natalia Sołtysik. Fot. BTW photographers Maziarz Rajter (źródło: materiały prasowe)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR