31. Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy, 09.-18.10.2015 r.

Dawid Myśliwiec: Czym dla Stefana Laudyna jest Warszawski Festiwal Filmowy?

Stefan Laudyn: Stałym zajęciem, które daje mi satysfakcję, które lubię i które staram się jak najlepiej wykonywać.

Stefan Laudyn, fragment fotografii (źródło: materiały prasowe)

Stefan Laudyn, fragment fotografii (źródło: materiały prasowe)

Pod względem rangi nadanej przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Producentów Filmowych WFF znajduje się w tym samym gronie, co Cannes, Berlin czy Karlove Vary. Czy warszawska impreza ma ambicje, by dorównać renomą najważniejszym festiwalom Francji, Niemiec czy Czech?

Nie, bo to wiązałoby się z koniecznością zwiększenia budżetu mniej więcej dziesięciokrotnie, co nie jest realne, a poza tym wtedy trudniej byłoby nam zachować niezależność.

Co należy zrobić, by Warszawa jeszcze mocniej zarysowała się na mapie światowych festiwali?

Myślę, że już niewiele da się zrobić. Jak na festiwal, który pojawił się na mapie w czasie, gdy inne festiwale miały już po kilkadziesiąt lat doświadczeń, oraz jak na festiwal, który w porównaniu ze światową czołówką ma śmiesznie mały budżet, zrobiliśmy już prawie wszystko. Jesteśmy uznawani za jeden z kilkunastu najlepszych festiwali na świecie.

Jakie są największe osiągnięcia festiwalu, a czego jeszcze nie udało się wprowadzić w życie?

Największym osiągnięciem jest to, że przetrwaliśmy. Czasami wprowadzanie nowych rozwiązań trwa kilka lat, więc trudno powiedzieć, czego się nie udało wprowadzić. W każdym razie udało nam się bardzo wiele.

Na jakich festiwalach wzoruje się Pan, organizując WFF?

Nie wzoruję się na żadnym, ale uczę się od wszystkich.

Czy mógłby Pan wymienić 3 tytuły, bez których nie byłoby tegorocznej edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego?

Nie ma takich tytułów. Gdyby były, to mielibyśmy w programie trzy filmy, a mamy nieco więcej.

STEFAN LAUDYN (1959) – dyrektor Warszawskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego. Od wielu lat zaangażowany w promocję polskiej sztuki filmowej za granicą, jest jurorem wielu festiwali i konkursów filmowych.

Dawid Myśliwiec – dziennikarz, filolog angielski, filmoznawca. Od kilku lat pisze o filmie na blogu Myśliwiec ogląda (www.mysliwiecoglada.pl), współpracuje z portalem Stopklatka.pl, magazynem Alterpop, serwisem Polishdocs.pl i Klubem Miłośników Filmu.

Dodaj komentarz


Artykuły

Recenzje

Opinie

Czytelnia

Myślnik

Wydarzenia

Inne strony rękopisu „Pana Tadeusza”

Od 29 września do 5 listopada 2017 roku

Inwokacja „Pana Tadeusza” – rękopis, fot. Adriana Myśliwiec (źródło: materiały prasowe organizatora)

Książka żywa

Od 28 września do 31 października 2017 roku

Piotr Smolnicki, „Księga czasu”, instalacja, 2016 (źródło: materiały prasowe organizatora)

VII Przegląd Młodej Sztuki „Świeża Krew”

Od 15 września do 12 października 2017 roku

Alicja Kubicka, „Pogrzeb pisarza” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Modernizm na Węgrzech 1900–1930

Od 23 września 2017 roku do 7 stycznia 2018 roku

Károly Kernstock, „Wiosna” (projekt witrażu w willi Schiffera), 1911, Janus Pannonius Múzeum (źródło: materiały prasowe organizatora)

Art WORK. Artyści o pracy

Od 22 września do 31 października 2017 roku

Marcin Berdyszak, „Le danse macabre de terrorisme” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Japońska układanka

Od 3 września 2017 roku do 7 stycznia 2018 roku

Widok wystawy „Japońska układanka” , fot. Rafał Sosin (źródło: materiały prasowe organizatora)

Piotr Siudeja. DO ODCIĘCIA. Cięcie, beton, czerń

Od 22 września do 12 listopada 2017 roku

Piotr Siudeja, „Klatka I”, tynk, olej na płótnie, 2014 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Piotr Ambroziak. Plujący obraz

Od 22 września do 14 października 2017 roku

Piotr Ambroziak, bez tytułu, akryl, spray, 100×117 cm, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Imbalance

Od 22 września do 19 listopada 2017 roku

Julius Von Bismark (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zwierzyniec zaprasza – Rakowice

Od 22 września 2017 roku do 25 lutego 2018 roku

Osiedle Ugorek w budowie, lata 60. XX w., fot. Henryk Hermanowicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR