Po przekręceniu klucza i otwarciu drzwi widzę zdemolowane wnętrze mojej pracowni. Blaty z płyt pilśniowych, które wykonałem pół roku temu są porąbane na kilkunastocentymetrowe kawałki, stelarze wyrwane wraz z kołkami ze ścian. Powiększalnik “Magnifax” leży na podłodze w częściach. Głowica kolorowa połamana nie do posklejania, części metalowe powyginane i pogniecione – oprócz stelaża, który leży przewrócony w kącie. Na podłodze walają się zdjęcia. Te najlepsze, które wykonałem częściowo na sesję zimową i obecnie letnią, pogniecione, podarte i wymieszane z próbkami i odrzutami rozsypanymi z kubła na śmieci. Negatywy “Agfy” delikatnie wywołane według metody Pana Witolda Przymuszały, leżą na podłodze porysowane. Kilka z nich sam podeptałem dochodząc do krzesła, na którym właśnie siedzę. Policjant, który pobierał odciski palców ze zdemolowanych sprzętów, zebrał ich bardzo mało i, jak twierdził, prawdopodobnie pochodzą od jednej osoby (czyli właściciela).

Zdjęcie autoportret-akt, które chowałem w zeszycie z notatkami z zajęć teorii kultury było przyklejone na wewnętrzną stronę drzwi, ale zaraz po wejściu do pracowni zerwałem je. Teraz trzymam je w rękach i płaczę. Łzy spadają mi na kartkę. Nie wiem od czego rozpocząć sprzątanie. Przyszłość fotografii w znaczeniu szerokim, jest dla mnie dzisiaj bardzo denerwująca. Sądzę jednak, że stan, że się tak wyrażę, d u c h a jaki panuje właśnie w mojej pracowni, odpowiada stanowi współczesnej fotografii mojego kraju. Miejsce, w którym siedzę to metafora dużo szersza i bardziej pojemna od tego, co mogę i potrafię sobie wyobrazić, jak to wszystko będzie wyglądało za kilka lat.

(10.06.2002 g.23:50)

Komentarze (2) do artykułu “Przyszłość fotografii”

  1. Uliasz

    Fotografia jest tylko częścią większej całości, jeśli w ogóle – w skali przestrzeni, w której wibrujemy jako nieistotene cząstki – ma jakiekolwiek znaczenie. Na pewmno już nie takie jak 100 lat temu, gdy u Żakulskiego w Krakowie fotografował się mój dziadek …

  2. d.

    problem w tym ze 100 lat temu sens jej istnienia dyktowała możliwość dokumentacji, zapisania wizerunku rodzinny na pamiątkę dla wnukow, dla pokoleń. Obecnie fotografia stała sie zabawa głupie sztywna pamiątka z wakacji z pomnikiem w tle miny na imprezie, czy przeswietlony zachód słońca. Nitku już nie odbiera jej jak magicznego zjawiska jakim było wydobycie z bieli papieru czaro białych konturów fotografowanego obiektu.
    to smutne….ze trzeba co raz bardziej kombinować, uciekać w abstrakcyjny “bazgrol” by pokazać coś nowego nie koniecznie ciekawego.

Dodaj komentarz


Recenzje

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

WarsawByArt

Od 21 do 23 września 2018 roku

Aleksandra Łatecka, „Konstrukcja XII”, 2018, akryl na płycie, 100 x 140 cm (źródło: materiały prasowe organizatora)

11. Międzynarodowy Festiwal Perła Baroku

Od 23 września do 2 października 2018 roku

 Międzynarodowy Festiwal Perła Baroku – Koncerty Mistrzów (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kajnikaj. Kaja Rata

Od 21 września do 26 listopada 2018 roku

Kaja Rata, „Kajnikaj”, Muzeum Współczesne we Wrocławiu (źródło: materiały prasowe organizatorów)

X Festiwal Sztuki w Przestrzeni Publicznej Otwarte Miasto

Od 7 września do 5 października 2018 roku

Krzysztof Sołowiej, „Watchmen dla Lublina” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zuzanna Janin. Dom przekształcony w bryły geometryczne

Od 21 września do 9 listopada 2018 roku

Zuzanna Janin, „Dom przekształcony w bryły geometryczne” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Stanisław Dróżdż. Pojęciokształty

Od 14 września do 31 października 2018 roku

Stanisław Dróżdż, „Zapominanie”, 1967 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Anti-Static

Od 16 września do 7 października 2018 roku

Jakub Jasiukiewicz, "Desant" (źródło: materiały prasowe organizatora)

Rysunek / Nitka / Pociecha / Warchoł / Wiatr

Od 16 września do 21 października 2018 roku

Zdzisław Nitka (źródło: materiały prasowe organizatora)

Eike König – sorry, ale wszystko w co wierzysz przestało mieć znaczenie

Od 15 do 23 września 2018 roku

„Eike König – sorry, ale wszystko w co wierzysz przestało mieć znaczenie” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Harmonia kontrastów Silvia Gertsch i Xerxes Ach Malarstwo

Od 23 września 2018 roku do 6 stycznia 2019 roku

Silvia Gertsch, „Summer”, 2003 r., olej na szkle, kolekcja prywatna, Aargau, fot. Markus Mühlheim (źródło: materiały prasowe organizatorów)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR