Po przekręceniu klucza i otwarciu drzwi widzę zdemolowane wnętrze mojej pracowni. Blaty z płyt pilśniowych, które wykonałem pół roku temu są porąbane na kilkunastocentymetrowe kawałki, stelarze wyrwane wraz z kołkami ze ścian. Powiększalnik “Magnifax” leży na podłodze w częściach. Głowica kolorowa połamana nie do posklejania, części metalowe powyginane i pogniecione – oprócz stelaża, który leży przewrócony w kącie. Na podłodze walają się zdjęcia. Te najlepsze, które wykonałem częściowo na sesję zimową i obecnie letnią, pogniecione, podarte i wymieszane z próbkami i odrzutami rozsypanymi z kubła na śmieci. Negatywy “Agfy” delikatnie wywołane według metody Pana Witolda Przymuszały, leżą na podłodze porysowane. Kilka z nich sam podeptałem dochodząc do krzesła, na którym właśnie siedzę. Policjant, który pobierał odciski palców ze zdemolowanych sprzętów, zebrał ich bardzo mało i, jak twierdził, prawdopodobnie pochodzą od jednej osoby (czyli właściciela).

Zdjęcie autoportret-akt, które chowałem w zeszycie z notatkami z zajęć teorii kultury było przyklejone na wewnętrzną stronę drzwi, ale zaraz po wejściu do pracowni zerwałem je. Teraz trzymam je w rękach i płaczę. Łzy spadają mi na kartkę. Nie wiem od czego rozpocząć sprzątanie. Przyszłość fotografii w znaczeniu szerokim, jest dla mnie dzisiaj bardzo denerwująca. Sądzę jednak, że stan, że się tak wyrażę, d u c h a jaki panuje właśnie w mojej pracowni, odpowiada stanowi współczesnej fotografii mojego kraju. Miejsce, w którym siedzę to metafora dużo szersza i bardziej pojemna od tego, co mogę i potrafię sobie wyobrazić, jak to wszystko będzie wyglądało za kilka lat.

(10.06.2002 g.23:50)

Komentarze (2) do artykułu “Przyszłość fotografii”

  1. Uliasz

    Fotografia jest tylko częścią większej całości, jeśli w ogóle – w skali przestrzeni, w której wibrujemy jako nieistotene cząstki – ma jakiekolwiek znaczenie. Na pewmno już nie takie jak 100 lat temu, gdy u Żakulskiego w Krakowie fotografował się mój dziadek …

  2. d.

    problem w tym ze 100 lat temu sens jej istnienia dyktowała możliwość dokumentacji, zapisania wizerunku rodzinny na pamiątkę dla wnukow, dla pokoleń. Obecnie fotografia stała sie zabawa głupie sztywna pamiątka z wakacji z pomnikiem w tle miny na imprezie, czy przeswietlony zachód słońca. Nitku już nie odbiera jej jak magicznego zjawiska jakim było wydobycie z bieli papieru czaro białych konturów fotografowanego obiektu.
    to smutne….ze trzeba co raz bardziej kombinować, uciekać w abstrakcyjny “bazgrol” by pokazać coś nowego nie koniecznie ciekawego.

Dodaj komentarz


Artykuły

Recenzje

Opinie

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

FFFAMOUS

Od 25 października do 28 listopada 2017 roku

Piotr Leczkowski, Eva Calls 07, 2014 42 x 53 cm, fotografia cyfrowa, clothes & stylist By Björn (źródło: materiały prasowe organizatora)

Balkan Playground. Michał Korta

Od 25 października do 3 grudnia 2017 roku

Michał Korta, cykl „Balkan Playground” (Randa, egipska reprezentacja karate, Sutomore, Czarnogóra), 2014 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kino-oko. Wokół Wiertowa i konstruktywizmu

Od 20 października do 30 listopada 2017 roku

Józef Robakowski, „Ćwiczenia na 2 ręce” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Cukiernia Europa

Od 19 października 2017 do 25 listopada 2017 roku

Aleksandar Stankoski, Ostatnia wyprawa, 100 x 70, olej na kartonie, 1992 (źródło: materiały prasowe organizatora)

8. Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja

Od 19 do 22 października 2017 roku

 Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja (źródło: materiały prasowe organizatora)

Festiwal im. Macieja Berbeki Inspirowane Górami

Od 19 października do 21 października 2017 roku

Festiwal im. Macieja Berbeki Inspirowane Górami (źródło: materiały prasowe organizatora)

Inwencja i naśladownictwo. Dawna grafika włoska

Od 17 października do 17 grudnia 2017 roku

Gaetano Cottafavi, „Wodospad na rzece Aniene koło Tivoli”, 1835 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Dziekanka artystyczna

Od 16 października do 24 listopada 2017 roku

Mirosław Bałka, „Good God” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Festiwal Tradycji Literackich

Rozdział I: Mickiewicz / Różewicz

Od 14 października do 16 listopada 2017 roku

Ballady i Romanse (źródło: materiały prasowe organizatora)

Modernizm udomowiony

Współczesna architektura chińska

Od 13 października 2017 roku do 7 stycznia 2018 roku

Projekt: Warsztat wyrobu cukru trzcinowego w gminie Zhangxi, powiat Songyang, Studio: DnA _Design and Architecture (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR