Inne spojrzenie – Antypixel

 Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
czego_nie_widac_plakat.gif
Codemanipulator ©, Modulus, Plakat: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Projekt uwidacznia zjednoczenie języka graficznego. Tabele HTML zostają przeniesione na projekt poligraficzny.
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998

CodeManipulations II

CodeManipulations II – to kontynuacja i rozwinięcie CodeManipulations: CodePaintings oraz CodePoetry. CodeManipulations II powstały w efekcie eksperymentów przeprowadzanych na kodzie.

Materiałem wyjściowym stała się praca z roku 1997 z serii CodePaintings/CodePoetry którą zakodowałem na potrzeby znajdującego się wówczas w fazie koncepcyjnej portalu O.pl.
Idąc w myśl pojęcia „Painting”, które wiąże ze sobą aspekt swobodności zainteresowało mnie, co się stanie, jeśli zamienię wcześniejsze w pełni świadome i kontrolowane operacje na kodzie w operacje swobodne dopuszczające błąd.

<!—begin:code-manipulation O.pl -->

Codemanipulator © - Codemanipulator, CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998
Codemanipulator © – Codemanipulator,
CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998

<!—end:code-manipulation O.pl -->

Powstały pytania:
Co się stanie, jeżeli dojdzie do zaburzenia struktury i składni kodu?

Czy przeglądarka w ogóle będzie w stanie zinterpretować błędny kod?

Zakładając, że przeglądarka zinterpretuje kod – zwizualizuje wynik – to czy jest jakaś granica ilości dopuszczalnych błędów, po której przeglądarka odmówi interpretacji danego kodu?

Rozpocząłem eksperymentowanie polegające na nie kontrolowanych operacjach kopiowania przypadkowo wybranych fragmentów kodu i ich ponownego wklejania/multiplikowania w inne, także  przypadkowe miejsca.

Założenia teoretyczne do eksperymentu
Podczas niekontrolowanych operacji dochodzi do zaburzenia struktury i składni kodu.
Następują wielostopniowe zagęszczenia struktury, podstawowy ruszt zostaje zachwiany, nowy nieprzewidywalny ruszt jest tworzony.

Dochodzi do rozdzielenia losowych tagów, które w ten sposób tracą swoje znaczenie jako elementów składni kodu stając się bliżej nieokreśloną formą tekstową. Zastanawiające jest czy uzyskują nowe niezamierzone znaczenie w kontekście całościowej manipulacji na kodzie bądź też pozostaną nieznaczeniowymi elementami zachowującymi wyłącznie swoją wizualność. W podobny sposób dochodzi do rozdzielenia losowych wyrazów będących wcześniej częścią CodePoetry. Tutaj zarówno ciekawy jak i niebezpieczny jest aspekt jakie nowe nieprzewidziane konteksty literowo-słowne zostaną wytworzone przez manipulację.

W przypadku struktur HTML złożonych z wielu wzajemnie uzależnionych tagów, jak np. tabel, dochodzi do zaburzenia kilkustopniowego. Przypadkowo skopiowany fragment kodu może zaburzyć przykładowo jeden lub dwa tagi pozbawiając je znaczenia. Z drugiej strony fragment ten może zawierać zbiór tagów, które w dalszym ciągu są funkcjonującą i posiadającą znaczenie strukturą. W ten sposób przemieszczony fragment jest w stanie zbudować całkowicie nową strukturę pozbawioną wcześniejszego kontekstu, natomiast funkcjonującą jako element strukturalny już w nowym – wcześniej nie istniejącym kontekście.

Przewidywałem pojawienie się błędów w przeglądarce w wyniku interpretacji świadomie zepsutego kodu. Chciałem do tego stopnia zmanipulować kod, aby strona się całkowicie  „rozpadła”. Nie korzystałem z podglądu w przeglądarce do momentu zakończenia eksperymentu.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Opinie

Rozmowy

Czytelnia

Myślnik

Wydarzenia

Sergiei Tchoban. Kontrastowa harmonia miasta

Od 27 stycznia do 18 marca 2018 roku

Sergei Tchoban, „Kaprys architektoniczny. Forum Romanum albo Dwa Światy I”, projekt scenografii, piórko, pędzel, tusz chiński, akwarela, papier do akwareli na krośnie, 2013 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Przemek Branas – GÓRA/KOSMOS/GŁOWA

Od 25 stycznia do 16 lutego 2018 roku

Przemek Branas, „GÓRA/KOSMOS/GŁOWA”, Galeria Labirynt w Lublinie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zakłócenia / UMWELT

Od 18 stycznia do 2 lutego 2018 roku

Karolina Kardas, „Let him kiss me…/ Niech mnie pocałuje”, video, 2 min 49 sek  (źródło: materiały prasowe organizatora)

Pejzaże antropocenu

Od 18 stycznia do 30 marca 2018 roku

Diana Lelonek, „3 Wild Man” dzięku uprzejmości artystki i galeii lokal_30  (źródło: materiały prasowe organizatora)Diana Lelonek, „3 Wild Man” dzięku uprzejmości artystki i galeii lokal_30  (źródło: materiały prasowe organizatora)

Język jako Dźwięk. Tania Candiani

Od 19 stycznia do 4 marca 2018 roku

„Język jako Dźwięk” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Włóczęgi – malarstwo Majki Wójtowicz

Od 13 stycznia do 14 lutego 2018 roku

„Włóczęgi” – malarstwo Majki Wójtowicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Rosław Szaybo. Piękno użyteczne

Od 19 stycznia do 18 lutego 2018 roku

Proj. Rosław Szaybo (źródło: materiały prasowe organizatora)

Grzegorz Sztwiertnia: Ustawienia domyślne / Default settings

Od 11 stycznia do 11 lutego 2018 roku

Grzegorz Sztwiertnia, „Polskie miasteczka, Łańcut”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Malując

Od 11 stycznia do 25 lutego 2018 roku

Urszula Wilk, Seria Bluemetrie nr 12, płótno, akryl, olej, 200 x 175 cm, 2016 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Drążenie miasta. Symbol

Święto Rynku Podziemnego

Od 9 do 28 stycznia 2018 roku

„Drążenie miasta. Symbol. Święto Rynku Podziemnego” (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR