Inne spojrzenie – Antypixel

 Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
czego_nie_widac_plakat.gif
Codemanipulator ©, Modulus, Plakat: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Projekt uwidacznia zjednoczenie języka graficznego. Tabele HTML zostają przeniesione na projekt poligraficzny.
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998

CodeManipulations II

CodeManipulations II – to kontynuacja i rozwinięcie CodeManipulations: CodePaintings oraz CodePoetry. CodeManipulations II powstały w efekcie eksperymentów przeprowadzanych na kodzie.

Materiałem wyjściowym stała się praca z roku 1997 z serii CodePaintings/CodePoetry którą zakodowałem na potrzeby znajdującego się wówczas w fazie koncepcyjnej portalu O.pl.
Idąc w myśl pojęcia „Painting”, które wiąże ze sobą aspekt swobodności zainteresowało mnie, co się stanie, jeśli zamienię wcześniejsze w pełni świadome i kontrolowane operacje na kodzie w operacje swobodne dopuszczające błąd.

<!—begin:code-manipulation O.pl -->

Codemanipulator © - Codemanipulator, CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998
Codemanipulator © – Codemanipulator,
CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998

<!—end:code-manipulation O.pl -->

Powstały pytania:
Co się stanie, jeżeli dojdzie do zaburzenia struktury i składni kodu?

Czy przeglądarka w ogóle będzie w stanie zinterpretować błędny kod?

Zakładając, że przeglądarka zinterpretuje kod – zwizualizuje wynik – to czy jest jakaś granica ilości dopuszczalnych błędów, po której przeglądarka odmówi interpretacji danego kodu?

Rozpocząłem eksperymentowanie polegające na nie kontrolowanych operacjach kopiowania przypadkowo wybranych fragmentów kodu i ich ponownego wklejania/multiplikowania w inne, także  przypadkowe miejsca.

Założenia teoretyczne do eksperymentu
Podczas niekontrolowanych operacji dochodzi do zaburzenia struktury i składni kodu.
Następują wielostopniowe zagęszczenia struktury, podstawowy ruszt zostaje zachwiany, nowy nieprzewidywalny ruszt jest tworzony.

Dochodzi do rozdzielenia losowych tagów, które w ten sposób tracą swoje znaczenie jako elementów składni kodu stając się bliżej nieokreśloną formą tekstową. Zastanawiające jest czy uzyskują nowe niezamierzone znaczenie w kontekście całościowej manipulacji na kodzie bądź też pozostaną nieznaczeniowymi elementami zachowującymi wyłącznie swoją wizualność. W podobny sposób dochodzi do rozdzielenia losowych wyrazów będących wcześniej częścią CodePoetry. Tutaj zarówno ciekawy jak i niebezpieczny jest aspekt jakie nowe nieprzewidziane konteksty literowo-słowne zostaną wytworzone przez manipulację.

W przypadku struktur HTML złożonych z wielu wzajemnie uzależnionych tagów, jak np. tabel, dochodzi do zaburzenia kilkustopniowego. Przypadkowo skopiowany fragment kodu może zaburzyć przykładowo jeden lub dwa tagi pozbawiając je znaczenia. Z drugiej strony fragment ten może zawierać zbiór tagów, które w dalszym ciągu są funkcjonującą i posiadającą znaczenie strukturą. W ten sposób przemieszczony fragment jest w stanie zbudować całkowicie nową strukturę pozbawioną wcześniejszego kontekstu, natomiast funkcjonującą jako element strukturalny już w nowym – wcześniej nie istniejącym kontekście.

Przewidywałem pojawienie się błędów w przeglądarce w wyniku interpretacji świadomie zepsutego kodu. Chciałem do tego stopnia zmanipulować kod, aby strona się całkowicie  „rozpadła”. Nie korzystałem z podglądu w przeglądarce do momentu zakończenia eksperymentu.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Opinie

Rozmowy

Rzeźby z przyszłości

Agata Agatowska

Agata Agatowska, „Infinity – Shadow of the Hand”, „Nieskończoność – cień ręki”, część II, Galeria Miasta Trzyniec, Czechy, 2015, fot. Krzysztof Morcinek (źródło: dzięki uprzejmości artystki)

Pejzaże twarzy

Tadeusz Rolke

Tadeusz Rolke (źródło: materiały własne)

Talerz zwany druciakiem

Andrzej Barański

„Księstwo”, reż. Andrzej Barański, kadr z filmu (źródło: materiały Best Film)

Zrobimy renesans!

Anna Karczewska

Anna Karczewska, fot. Marta Ankiersztejn (źródło: dzięki uprzejmości A. Karczewskiej)

Nowy podział świata

Ryszard Kapuściński

Ryszard Kapuściński (źródło: materiały własne)
więcej artykułów

Czytelnia

Myślnik

Wydarzenia

Możliwość rzeźby. Pracownia Jerzego Jarnuszkiewicza

Od 31 marca do 28 kwietnia 2017 roku

Zofia Kulik, „Studium natury (postać kobieca ponad horyzontem)”, 1969/70, fot. Z. Kulik, Archiwum Pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza, Muzeum ASP w Warszawie (źródło: materiały prasowe organizatora)

9. CoCArt Music Festival

Od 30 marca do 1 kwietnia 2017 roku

Robert Lippok (źródło: materiały prasowe organizatora)

Adam Myjak. Rzeźba, rysunek

Od 25 marca do 21 maja 2017 roku

Adam Myjak (źródło: materiały prasowe organizatora)

Tannhäuser

31 marca 2017 roku

„Tannhäuser”, opera Ryszarda Wagnera, fot. Vincent Lifer (źródło: materiały prasowe organizatora)

Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego

29 marca 2017 roku

Zaczarowany świat teatru (źródło: materiały prasowe muzeum)

Zuzanna Szarek, Hanna Śliwińska. Innego końca świata nie będzie

Od 25 marca do 17 czerwca 2017 roku

Fot. Hanna Śliwińska (źródło: materiały prasowe organizatora)

Józef Hałas. Poszukiwania

Od 23 marca do 28 maja 2017 roku

Józef Hałas, „Przeciwstawienie O”, 1979 (źródło: materiały prasowe organizatora)

IDEA HOMINI. Wystawa malarstwa Marcina Kowalika

Od 29 marca do 29 kwietnia 2017 roku

Marcin Kowalik, „Grosz czynszowy”, 2017, 130 x 220 cm, akryl na płótnie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Blue Republic. Made in Blue Republic

Od 17 marca do 4 maja 2017 roku

Blue Republic, „Made in Blue Republic”, widok ogólny wystawy, fot. Maciej Zaniewski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Short Waves Festival 2017

Od 21 do 26 marca 2017 roku

„Więzi”, reż. Zofia Kowalewska – kadr z filmu (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR