Inne spojrzenie – Antypixel

 Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
czego_nie_widac_plakat.gif
Codemanipulator ©, Modulus, Plakat: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Projekt uwidacznia zjednoczenie języka graficznego. Tabele HTML zostają przeniesione na projekt poligraficzny.
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998

CodeManipulations II

CodeManipulations II – to kontynuacja i rozwinięcie CodeManipulations: CodePaintings oraz CodePoetry. CodeManipulations II powstały w efekcie eksperymentów przeprowadzanych na kodzie.

Materiałem wyjściowym stała się praca z roku 1997 z serii CodePaintings/CodePoetry którą zakodowałem na potrzeby znajdującego się wówczas w fazie koncepcyjnej portalu O.pl.
Idąc w myśl pojęcia „Painting”, które wiąże ze sobą aspekt swobodności zainteresowało mnie, co się stanie, jeśli zamienię wcześniejsze w pełni świadome i kontrolowane operacje na kodzie w operacje swobodne dopuszczające błąd.

<!—begin:code-manipulation O.pl -->

Codemanipulator © - Codemanipulator, CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998
Codemanipulator © – Codemanipulator,
CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998

<!—end:code-manipulation O.pl -->

Powstały pytania:
Co się stanie, jeżeli dojdzie do zaburzenia struktury i składni kodu?

Czy przeglądarka w ogóle będzie w stanie zinterpretować błędny kod?

Zakładając, że przeglądarka zinterpretuje kod – zwizualizuje wynik – to czy jest jakaś granica ilości dopuszczalnych błędów, po której przeglądarka odmówi interpretacji danego kodu?

Rozpocząłem eksperymentowanie polegające na nie kontrolowanych operacjach kopiowania przypadkowo wybranych fragmentów kodu i ich ponownego wklejania/multiplikowania w inne, także  przypadkowe miejsca.

Założenia teoretyczne do eksperymentu
Podczas niekontrolowanych operacji dochodzi do zaburzenia struktury i składni kodu.
Następują wielostopniowe zagęszczenia struktury, podstawowy ruszt zostaje zachwiany, nowy nieprzewidywalny ruszt jest tworzony.

Dochodzi do rozdzielenia losowych tagów, które w ten sposób tracą swoje znaczenie jako elementów składni kodu stając się bliżej nieokreśloną formą tekstową. Zastanawiające jest czy uzyskują nowe niezamierzone znaczenie w kontekście całościowej manipulacji na kodzie bądź też pozostaną nieznaczeniowymi elementami zachowującymi wyłącznie swoją wizualność. W podobny sposób dochodzi do rozdzielenia losowych wyrazów będących wcześniej częścią CodePoetry. Tutaj zarówno ciekawy jak i niebezpieczny jest aspekt jakie nowe nieprzewidziane konteksty literowo-słowne zostaną wytworzone przez manipulację.

W przypadku struktur HTML złożonych z wielu wzajemnie uzależnionych tagów, jak np. tabel, dochodzi do zaburzenia kilkustopniowego. Przypadkowo skopiowany fragment kodu może zaburzyć przykładowo jeden lub dwa tagi pozbawiając je znaczenia. Z drugiej strony fragment ten może zawierać zbiór tagów, które w dalszym ciągu są funkcjonującą i posiadającą znaczenie strukturą. W ten sposób przemieszczony fragment jest w stanie zbudować całkowicie nową strukturę pozbawioną wcześniejszego kontekstu, natomiast funkcjonującą jako element strukturalny już w nowym – wcześniej nie istniejącym kontekście.

Przewidywałem pojawienie się błędów w przeglądarce w wyniku interpretacji świadomie zepsutego kodu. Chciałem do tego stopnia zmanipulować kod, aby strona się całkowicie  „rozpadła”. Nie korzystałem z podglądu w przeglądarce do momentu zakończenia eksperymentu.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

Wyspiański. Nieznany

Od 16 stycznia do 5 maja 2019 roku

Stanisław Wyspiański, Zadumana. Życie. tygodnik ilustrowany, literacko-artystyczny, Rok 2, 1898, nr 50

Prawem naszym – zmartwychwstanie

Od 11 grudnia 2018 roku do 24 marca 2019 roku

Pierwodruk "Było to pod Jeną" Walerego Przyborowskiego, Warszawa 1904; ZNiO (źródło: materiały prasowe organizatora)

11. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia

Od 8 do 16 grudnia 2018 roku

11. Międzynarodowy Festiwal Boska Komedia (źródło:materiały prasowe organizatora)

Veronica Taussig. Red Black and Yellow

Od 14 grudnia 2018 roku do 3 lutego 2019 roku

Veronica Taussig, fot. Urszula Tarasiewicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Janusz Mielczarek – W poszukiwaniu różnych stanów piękna

Od 16 grudnia 2018 roku do 20 stycznia 2019 roku

Janusz Mielczarek, fot. Tomasz Sętowski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Krzysztof Mańczyński. Malarstwo. 50 lat pracy twórczej

Od 14 grudnia 2018 roku do 24 lutego 2019 roku

„Przystanek IV”, 1984/1985, olej, płyta pilśniowa, Fot. Marcin Kucewicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Marcin Płonka. Topiel

Od 7 grudnia 2018 do 11 lutego 2019 roku

Marcin Płonka, „Topiel”, Muzeum Współczesne we Wrocławiu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Joanna Concejo. Concetto

Od 6 grudnia 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku

Joanna Concejo, „Studnia” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Grupa Krakowska 1932–1937

Od 2 grudnia 2018 roku do 31 marca 2019 roku

„Kompozycja”, Bolesław Stawiński, ok. 1934, fot. Wojciech Rogowicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Myślenie miastem. Architektura Jana Zawiejskiego

Od 28 listopada 2018 roku do 22 kwietnia 2019 roku

„Myślenie miastem. Architektura Jana Zawiejskiego” (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR