Inne spojrzenie – Antypixel

 Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
czego_nie_widac_plakat.gif
Codemanipulator ©, Modulus, Plakat: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Projekt uwidacznia zjednoczenie języka graficznego. Tabele HTML zostają przeniesione na projekt poligraficzny.
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998

CodeManipulations II

CodeManipulations II – to kontynuacja i rozwinięcie CodeManipulations: CodePaintings oraz CodePoetry. CodeManipulations II powstały w efekcie eksperymentów przeprowadzanych na kodzie.

Materiałem wyjściowym stała się praca z roku 1997 z serii CodePaintings/CodePoetry którą zakodowałem na potrzeby znajdującego się wówczas w fazie koncepcyjnej portalu O.pl.
Idąc w myśl pojęcia „Painting”, które wiąże ze sobą aspekt swobodności zainteresowało mnie, co się stanie, jeśli zamienię wcześniejsze w pełni świadome i kontrolowane operacje na kodzie w operacje swobodne dopuszczające błąd.

<!—begin:code-manipulation O.pl -->

Codemanipulator © - Codemanipulator, CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998
Codemanipulator © – Codemanipulator,
CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998

<!—end:code-manipulation O.pl -->

Powstały pytania:
Co się stanie, jeżeli dojdzie do zaburzenia struktury i składni kodu?

Czy przeglądarka w ogóle będzie w stanie zinterpretować błędny kod?

Zakładając, że przeglądarka zinterpretuje kod – zwizualizuje wynik – to czy jest jakaś granica ilości dopuszczalnych błędów, po której przeglądarka odmówi interpretacji danego kodu?

Rozpocząłem eksperymentowanie polegające na nie kontrolowanych operacjach kopiowania przypadkowo wybranych fragmentów kodu i ich ponownego wklejania/multiplikowania w inne, także  przypadkowe miejsca.

Założenia teoretyczne do eksperymentu
Podczas niekontrolowanych operacji dochodzi do zaburzenia struktury i składni kodu.
Następują wielostopniowe zagęszczenia struktury, podstawowy ruszt zostaje zachwiany, nowy nieprzewidywalny ruszt jest tworzony.

Dochodzi do rozdzielenia losowych tagów, które w ten sposób tracą swoje znaczenie jako elementów składni kodu stając się bliżej nieokreśloną formą tekstową. Zastanawiające jest czy uzyskują nowe niezamierzone znaczenie w kontekście całościowej manipulacji na kodzie bądź też pozostaną nieznaczeniowymi elementami zachowującymi wyłącznie swoją wizualność. W podobny sposób dochodzi do rozdzielenia losowych wyrazów będących wcześniej częścią CodePoetry. Tutaj zarówno ciekawy jak i niebezpieczny jest aspekt jakie nowe nieprzewidziane konteksty literowo-słowne zostaną wytworzone przez manipulację.

W przypadku struktur HTML złożonych z wielu wzajemnie uzależnionych tagów, jak np. tabel, dochodzi do zaburzenia kilkustopniowego. Przypadkowo skopiowany fragment kodu może zaburzyć przykładowo jeden lub dwa tagi pozbawiając je znaczenia. Z drugiej strony fragment ten może zawierać zbiór tagów, które w dalszym ciągu są funkcjonującą i posiadającą znaczenie strukturą. W ten sposób przemieszczony fragment jest w stanie zbudować całkowicie nową strukturę pozbawioną wcześniejszego kontekstu, natomiast funkcjonującą jako element strukturalny już w nowym – wcześniej nie istniejącym kontekście.

Przewidywałem pojawienie się błędów w przeglądarce w wyniku interpretacji świadomie zepsutego kodu. Chciałem do tego stopnia zmanipulować kod, aby strona się całkowicie  „rozpadła”. Nie korzystałem z podglądu w przeglądarce do momentu zakończenia eksperymentu.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Opinie

Rozmowy

Czytelnia

Myślnik

Wydarzenia

8. Targi Książek dla Dzieci i Młodzieży Dobre Strony

Od 26 do 28 maja 2017 roku

Targi Książek dla Dzieci i Młodzieży Dobre Strony (źródło: materiały prasowe organizatora)

Na wspólnej drodze. Kraków i Budapeszt w średniowieczu

Od 6 czerwca do 20 sierpnia 2017 roku

Pierścień burmistrzów krakowskich, XVI w., w zbiorach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (źródło: materiały prasowe organizatora)

Paweł Kowalewski. Moc i piękno

Od 21 maja do 30 lipca 2017 roku

Paweł Kowalewski, „Cesia”, 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora)

W warsztacie niderlandzkiego mistrza

Holenderskie i flamandzkie rysunki z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie

Od 18 maja do 20 sierpnia 2017 roku

Bartholomeus Molenaer, „Wiejska szkoła z nauczycielem ostrzącym pióro”, ok. 1635–1650 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Panna Nikt

20 maja 2017 roku

„Panna Nikt”, reż. Paweł Passini (źródło: materiały prasowe teatru)

Masaki Fujihata. Poszerzanie świata

Od 19 maja do 2 lipca 2017 roku

Masaki Fujihata (źródło: materiały prasowe organizatora)

Alexandre Dang. Dancing Flowers

Od 19 maja do 13 sierpnia 2017 roku

Royal Greenhouses of Laeken (źródło: materiały prasowe organizatora)

Historia o pewnych historiach

Od 1 do 28 maja 2017 roku

Szuper Gallery (Susanne Clausen, Pavlo Kerestey), „Przesłuchując Szuper Gallery”, 2005, fot. Wojciech Pacewicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Polskie białe złoto

Od 13 maja do 9 lipca 2017 roku

Salaterki, Baranówka, 1825-1830, fot. Arek Manik (źródło: materiały prasowe organizatora)

Festiwal Książki Artystycznej dla Dzieci

Od 13 do 14 maja 2017 roku

Fotos z filmu promocyjnego, fot. Przemek Sejwa, Studio Wasabi (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR