Inne spojrzenie – Antypixel

 Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Codemanipulator ©, Modulus, Website: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
czego_nie_widac_plakat.gif
Codemanipulator ©, Modulus, Plakat: Teatr Bagatela, Co widać, czego nie widać, 1998
Projekt uwidacznia zjednoczenie języka graficznego. Tabele HTML zostają przeniesione na projekt poligraficzny.
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998
Modulus, Krzysztof Penderecki Itinerarium, Website, 1998

CodeManipulations II

CodeManipulations II – to kontynuacja i rozwinięcie CodeManipulations: CodePaintings oraz CodePoetry. CodeManipulations II powstały w efekcie eksperymentów przeprowadzanych na kodzie.

Materiałem wyjściowym stała się praca z roku 1997 z serii CodePaintings/CodePoetry którą zakodowałem na potrzeby znajdującego się wówczas w fazie koncepcyjnej portalu O.pl.
Idąc w myśl pojęcia „Painting”, które wiąże ze sobą aspekt swobodności zainteresowało mnie, co się stanie, jeśli zamienię wcześniejsze w pełni świadome i kontrolowane operacje na kodzie w operacje swobodne dopuszczające błąd.

<!—begin:code-manipulation O.pl -->

Codemanipulator © - Codemanipulator, CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998
Codemanipulator © – Codemanipulator,
CodeManipulations phase I, II, II, 1997-1998

<!—end:code-manipulation O.pl -->

Powstały pytania:
Co się stanie, jeżeli dojdzie do zaburzenia struktury i składni kodu?

Czy przeglądarka w ogóle będzie w stanie zinterpretować błędny kod?

Zakładając, że przeglądarka zinterpretuje kod – zwizualizuje wynik – to czy jest jakaś granica ilości dopuszczalnych błędów, po której przeglądarka odmówi interpretacji danego kodu?

Rozpocząłem eksperymentowanie polegające na nie kontrolowanych operacjach kopiowania przypadkowo wybranych fragmentów kodu i ich ponownego wklejania/multiplikowania w inne, także  przypadkowe miejsca.

Założenia teoretyczne do eksperymentu
Podczas niekontrolowanych operacji dochodzi do zaburzenia struktury i składni kodu.
Następują wielostopniowe zagęszczenia struktury, podstawowy ruszt zostaje zachwiany, nowy nieprzewidywalny ruszt jest tworzony.

Dochodzi do rozdzielenia losowych tagów, które w ten sposób tracą swoje znaczenie jako elementów składni kodu stając się bliżej nieokreśloną formą tekstową. Zastanawiające jest czy uzyskują nowe niezamierzone znaczenie w kontekście całościowej manipulacji na kodzie bądź też pozostaną nieznaczeniowymi elementami zachowującymi wyłącznie swoją wizualność. W podobny sposób dochodzi do rozdzielenia losowych wyrazów będących wcześniej częścią CodePoetry. Tutaj zarówno ciekawy jak i niebezpieczny jest aspekt jakie nowe nieprzewidziane konteksty literowo-słowne zostaną wytworzone przez manipulację.

W przypadku struktur HTML złożonych z wielu wzajemnie uzależnionych tagów, jak np. tabel, dochodzi do zaburzenia kilkustopniowego. Przypadkowo skopiowany fragment kodu może zaburzyć przykładowo jeden lub dwa tagi pozbawiając je znaczenia. Z drugiej strony fragment ten może zawierać zbiór tagów, które w dalszym ciągu są funkcjonującą i posiadającą znaczenie strukturą. W ten sposób przemieszczony fragment jest w stanie zbudować całkowicie nową strukturę pozbawioną wcześniejszego kontekstu, natomiast funkcjonującą jako element strukturalny już w nowym – wcześniej nie istniejącym kontekście.

Przewidywałem pojawienie się błędów w przeglądarce w wyniku interpretacji świadomie zepsutego kodu. Chciałem do tego stopnia zmanipulować kod, aby strona się całkowicie  „rozpadła”. Nie korzystałem z podglądu w przeglądarce do momentu zakończenia eksperymentu.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Góry współczesne, góry ujarzmione

Katarzyna Zahorska

Hubert Czerepok, „Lux Aeterna”, film, 2011 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ucieczki

Aleksandra Byrska

Natalia Fiedorczuk-Cieślak, „Ulga”, Wydawnictwo Wielka Litera, Warszawa 2018 (źródło: materiały prasowe wydawcy)

Święto dzikiej wyobraźni

Ada Minge

Octopus Film Festival, fot. M. Szymonczyk (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zasłony. Nadia Léger

Kamila Dworniczak-Leśniak

„Czerwona materia. Nadia Léger”, Muzeum Sztuki w Łodzi (źródło: materiały prasowe organizatora)

Miasto melancholii

Zuzanna Sokołowska

Modlitwa piątkowa (tur. selamlık) z udziałem sułtana Abdülaziza (1861–1876) w meczecie Ortaköy. Fotografia, 1865–1870, atelier Pascal Sébah, kolekcja fotografii Suna ve İnan Kıraç Vakfı (źródło: materiały prasowe organizatora)
więcej artykułów

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

Kajnikaj. Kaja Rata

Od 21 września do 26 listopada 2018 roku

Kaja Rata, „Kajnikaj”, Muzeum Współczesne we Wrocławiu (źródło: materiały prasowe organizatorów)

X Festiwal Sztuki w Przestrzeni Publicznej Otwarte Miasto

Od 7 września do 5 października 2018 roku

Krzysztof Sołowiej, „Watchmen dla Lublina” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zuzanna Janin. Dom przekształcony w bryły geometryczne

Od 21 września do 9 listopada 2018 roku

Zuzanna Janin, „Dom przekształcony w bryły geometryczne” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Stanisław Dróżdż. Pojęciokształty

Od 14 września do 31 października 2018 roku

Stanisław Dróżdż, „Zapominanie”, 1967 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Anti-Static

Od 16 września do 7 października 2018 roku

Jakub Jasiukiewicz, "Desant" (źródło: materiały prasowe organizatora)

Rysunek / Nitka / Pociecha / Warchoł / Wiatr

Od 16 września do 21 października 2018 roku

Zdzisław Nitka (źródło: materiały prasowe organizatora)

Eike König – sorry, ale wszystko w co wierzysz przestało mieć znaczenie

Od 15 do 23 września 2018 roku

„Eike König – sorry, ale wszystko w co wierzysz przestało mieć znaczenie” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Harmonia kontrastów Silvia Gertsch i Xerxes Ach Malarstwo

Od 23 września 2018 roku do 6 stycznia 2019 roku

Silvia Gertsch, „Summer”, 2003 r., olej na szkle, kolekcja prywatna, Aargau, fot. Markus Mühlheim (źródło: materiały prasowe organizatorów)

Warsaw off ART – Otwarte Pracownie

Od 22 do 23 września 2018 roku

Piotr Ambroziak (źródło: materiały prasowe organizatora)

Agnieszka Sandomierz – Nieprzetłumaczalne

Od 19 września do 16 października 2018 roku

Agnieszka Sandomierz, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR