Codemanipulator ©

Jako wyraz całkowitej redukcji już z założenia zredukowanej do absolutnego minimum pracy „Black Square on White Background” Malewicza powstaje „Malevitch-In-Pixels” oraz „HTML-Malevitch”.

„Malevitch-In-Pixels” to zredukowany do minimum koniecznej informacji graficzny plik binarny (7×7 pixel, przybliżone proporcje obrazu).

„HTML-Malevitch” to obraz zapisany w kodzie, który poza wizualną interpretacją poprzez przeglądarkę oferuje dodatkową formę percepcji, poprzez możliwość przeczytania czystego kodu HTML wyrażającego tenże właśnie obraz.

Istotne jest to, że zakodowanie obrazu w HTML pozbawia go nawet samej „obrazowości” – jest to kolejny etap redukcji.

codepainting-html-malevitch.gif

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Codemanipulator_HTML-Malevitch</title>
</head>
<body bgcolor="#CCCCCC">
<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Codemanipulator ©, HTML-Malevitch, 1996

 

InteractivePage jest pracą polegającą na zaznaczaniu tekstu poprzez przeciąganie kursora po wybranych fragmentach tekstu. Powoduje to zmienne wrażenie optyczne, uzależnione od wybranego fragmentu.

Seria prac auto-świadomościowych porusza w sposób przewrotny moją identyfikację narodowościową. Prace prezentują zredukowane do minimalnego kodu flagi Polską i Niemiecką oraz w konsekwencji manipulację na tym kodzie, której wynikiem jest praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I”.

<!—begin:code-manipulating myself -->

Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996

<!—end:code-manipulating myself -->

Pomimo, że jestem i czuję się Polakiem, to jednak moje „Ja” jest wynikiem mikstury kulturowej. Zawsze czułem się Europejczykiem lub nawet siecio-globalistą ze znajomością wybranych regionalizmów.

Internet zaciera pochodzenie fizyczne, moje „Ja” staje się częścią globalnego doświadczania, kultury przekraczającej granice – de facto nie posiadającej granic.

Również to co tworzę w pracach sieciowych jest częścią globalnego dialogu. Nie wierzę, aby to oznaczało, że w jakikolwiek sposób regionalizm zostanie wyparty przez Internet, wręcz przeciwnie, Internet przysłużył się już do tego aby kultywować regionalną wiedzę i zachować dla przyszłych generacji. Mamy do czynienia z rozwojem równoległej kultury do kultur narodowych, swoistym zbiorem wartości wspólnych.

To co wchodzi jako stała wartość w globalno-sieciowy dialog kulturowy można zatem uznać za tożsamość globalną, tyle że nie substytuującą, lecz równoległą do tożsamości regionalnych. W tym kontekście praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I” oprócz przemieszania dwóch flag objawia także dodatkową odsłonę jaką jest sam zapis – kod – który jest wynikiem uznanych międzynarodowo standardów języka HTML. Pomimo angielskojęzycznych tagów HTML jest z założenia pozbawiony narodowości. To moja tożsamość sieciowa.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Opinie

Rozmowy

Czytelnia

Myślnik

Wydarzenia

Od marionetek do robotów. Historia teatrów lalkowych w Gdańsku

Od 28 czerwca 2017 roku do 15 stycznia 2018 roku

„Bajki robotów”, 2016 r., fot. Piotr Pędziszewski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kobiece spojrzenie. O aktorstwie Antoniny Hoffmann

Od 29 czerwca 2017 roku do 4 lutego 2018 roku

Portret Antoniny Hoffmann autorstwa Julesa Vallenta, 1875, wł. MHK (źródło: materiały prasowe organizatora)

15. Przegląd Sztuki SURVIVAL

Od 23 do 27 czerwca 2017 roku

Dominika Oleś, „Artykulacja” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Making Places

Fieldoffice Architects Sheng-Yuan Huang

Od 22 czerwca do 27 sierpnia 2017 roku

Wieża widokowa (źródło: materiały prasowe organizatora)

21. Międzynarodowy Festiwal Nova Muzyka i Architektura

Od 24 czerwca do 2 września 2017 roku

Tubicinatores Gedanenses (źródło: materiały prasowe organizatora)

Kapelusze z głów! Unikatowa kolekcja z Muzeum Novojiczinskiego

Od 20 czerwca do 5 listopada 2017 roku

„Kapelusze z głów! Unikatowa kolekcja z Muzeum Novojiczynskiego” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Tak widzą. Panorama fotografii węgierskiej

Od 13 czerwca do 10 września 2017 roku

András Bánkuti, „Zmierzch”, Moskwa, 6 listopada 1990 © Bánkuti András (źródło: materiały prasowe organizatora)

Skarbiec. Złotnictwo archikatedry wrocławskiej

Od 13 czerwca do 24 września 2017 roku

Pastorał Biskupa Georga Koppa (fragment), Wilhem Rauscher, Fulda, ok. 1890, srebro złocone, emalie, kameryzacja, fot. Arkadiusz Podstawka (źródło: materiały prasowe organizatora)

Stanisław Baj. Czarna rzeka

Od 10 czerwca do 9 lipca 2017 roku

Stanisław Baj, „Czarna rzeka” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Sploty ducha, wzory codzienności

Sztuka balijska z kolekcji Krzysztofa Musiała

Od 8 czerwca do 20 sierpnia 2017 roku

„Walka kogutów”, 2007 (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR