Codemanipulator ©

Jako wyraz całkowitej redukcji już z założenia zredukowanej do absolutnego minimum pracy „Black Square on White Background” Malewicza powstaje „Malevitch-In-Pixels” oraz „HTML-Malevitch”.

„Malevitch-In-Pixels” to zredukowany do minimum koniecznej informacji graficzny plik binarny (7×7 pixel, przybliżone proporcje obrazu).

„HTML-Malevitch” to obraz zapisany w kodzie, który poza wizualną interpretacją poprzez przeglądarkę oferuje dodatkową formę percepcji, poprzez możliwość przeczytania czystego kodu HTML wyrażającego tenże właśnie obraz.

Istotne jest to, że zakodowanie obrazu w HTML pozbawia go nawet samej „obrazowości” – jest to kolejny etap redukcji.

codepainting-html-malevitch.gif

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Codemanipulator_HTML-Malevitch</title>
</head>
<body bgcolor="#CCCCCC">
<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Codemanipulator ©, HTML-Malevitch, 1996

 

InteractivePage jest pracą polegającą na zaznaczaniu tekstu poprzez przeciąganie kursora po wybranych fragmentach tekstu. Powoduje to zmienne wrażenie optyczne, uzależnione od wybranego fragmentu.

Seria prac auto-świadomościowych porusza w sposób przewrotny moją identyfikację narodowościową. Prace prezentują zredukowane do minimalnego kodu flagi Polską i Niemiecką oraz w konsekwencji manipulację na tym kodzie, której wynikiem jest praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I”.

<!—begin:code-manipulating myself -->

Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996

<!—end:code-manipulating myself -->

Pomimo, że jestem i czuję się Polakiem, to jednak moje „Ja” jest wynikiem mikstury kulturowej. Zawsze czułem się Europejczykiem lub nawet siecio-globalistą ze znajomością wybranych regionalizmów.

Internet zaciera pochodzenie fizyczne, moje „Ja” staje się częścią globalnego doświadczania, kultury przekraczającej granice – de facto nie posiadającej granic.

Również to co tworzę w pracach sieciowych jest częścią globalnego dialogu. Nie wierzę, aby to oznaczało, że w jakikolwiek sposób regionalizm zostanie wyparty przez Internet, wręcz przeciwnie, Internet przysłużył się już do tego aby kultywować regionalną wiedzę i zachować dla przyszłych generacji. Mamy do czynienia z rozwojem równoległej kultury do kultur narodowych, swoistym zbiorem wartości wspólnych.

To co wchodzi jako stała wartość w globalno-sieciowy dialog kulturowy można zatem uznać za tożsamość globalną, tyle że nie substytuującą, lecz równoległą do tożsamości regionalnych. W tym kontekście praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I” oprócz przemieszania dwóch flag objawia także dodatkową odsłonę jaką jest sam zapis – kod – który jest wynikiem uznanych międzynarodowo standardów języka HTML. Pomimo angielskojęzycznych tagów HTML jest z założenia pozbawiony narodowości. To moja tożsamość sieciowa.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

15. Festiwal Sztuki ArtFest im. Bogusława Wojtowicza

Od 23 listopada do 11 grudnia 2018 roku

15. Festiwal Sztuki ArtFest im. Bogusława Wojtowicza (źródło: materiały prasowe organizatora)

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 2018

Od 21 do 25 listopada 2018 toku

Agnieszka Aysen Kaim, Grupa Studnia O (źródło: materiały prasowe organizatora)

28. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych PROMOCJE

Od 26 października do 2 grudnia 2018 roku

Pielak Karolina, bez tytułu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zrób to sama

Od 16 listopada do 2 grudnia 2018 roku

Guerilla Girls, It’s even worse in Europe, 1986, plakat, © Guerrilla Girls, dzięki uprzejmości guerrillagirls.com (źródło: materiały prasowe organizatora)

Julia Curyło. Moje kosmogonie

Od 14 listopada do 12 grudnia 2018 roku

Curyło Julia, „Narodziny”, 2016, fot. Adam Gut (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wyjście z centrum

Od 16 listopada 2018 roku do 10 stycznia 2019 roku

Alicja Łukasiak, „Pożeracz gatunków”, 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Nierzeczywiste. przedmioty wyobrażone

Od 9 listopada 2018 roku do kwietnia 2019 roku

Damian Dudek (źródło: materiały prasowe organizatora)

Malarstwo wciąż żywe

Od 11 listopada 2018 roku do 13 stycznia 2019 roku

Rene Magritte, „Kochankowie”, 1928, CSW Znaki Czasu w Toruniu (źródło: materiały prasowe organizatorów)

Plakaty patriotyczne z daru prof. Mariana Morelowskiego

Od 10 listopada do 30 grudnia 2018 roku

Plakat werbunkowy autorstwa Zygmunta Kamińskiego, 1920 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Dzieci Światła 10. Wystawa Kuratorska Bielskiej Jesieni

Od 9 listopada do 30 grudnia 2018 roku

„Dzieci Światła”, 10. Wystawa Kuratorska Bielskiej Jesieni 2018, Galeria Bielska BWA (źródło: materiały prasowe organizatorów)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR