Codemanipulator ©

Jako wyraz całkowitej redukcji już z założenia zredukowanej do absolutnego minimum pracy „Black Square on White Background” Malewicza powstaje „Malevitch-In-Pixels” oraz „HTML-Malevitch”.

„Malevitch-In-Pixels” to zredukowany do minimum koniecznej informacji graficzny plik binarny (7×7 pixel, przybliżone proporcje obrazu).

„HTML-Malevitch” to obraz zapisany w kodzie, który poza wizualną interpretacją poprzez przeglądarkę oferuje dodatkową formę percepcji, poprzez możliwość przeczytania czystego kodu HTML wyrażającego tenże właśnie obraz.

Istotne jest to, że zakodowanie obrazu w HTML pozbawia go nawet samej „obrazowości” – jest to kolejny etap redukcji.

codepainting-html-malevitch.gif

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Codemanipulator_HTML-Malevitch</title>
</head>
<body bgcolor="#CCCCCC">
<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Codemanipulator ©, HTML-Malevitch, 1996

 

InteractivePage jest pracą polegającą na zaznaczaniu tekstu poprzez przeciąganie kursora po wybranych fragmentach tekstu. Powoduje to zmienne wrażenie optyczne, uzależnione od wybranego fragmentu.

Seria prac auto-świadomościowych porusza w sposób przewrotny moją identyfikację narodowościową. Prace prezentują zredukowane do minimalnego kodu flagi Polską i Niemiecką oraz w konsekwencji manipulację na tym kodzie, której wynikiem jest praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I”.

<!—begin:code-manipulating myself -->

Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996

<!—end:code-manipulating myself -->

Pomimo, że jestem i czuję się Polakiem, to jednak moje „Ja” jest wynikiem mikstury kulturowej. Zawsze czułem się Europejczykiem lub nawet siecio-globalistą ze znajomością wybranych regionalizmów.

Internet zaciera pochodzenie fizyczne, moje „Ja” staje się częścią globalnego doświadczania, kultury przekraczającej granice – de facto nie posiadającej granic.

Również to co tworzę w pracach sieciowych jest częścią globalnego dialogu. Nie wierzę, aby to oznaczało, że w jakikolwiek sposób regionalizm zostanie wyparty przez Internet, wręcz przeciwnie, Internet przysłużył się już do tego aby kultywować regionalną wiedzę i zachować dla przyszłych generacji. Mamy do czynienia z rozwojem równoległej kultury do kultur narodowych, swoistym zbiorem wartości wspólnych.

To co wchodzi jako stała wartość w globalno-sieciowy dialog kulturowy można zatem uznać za tożsamość globalną, tyle że nie substytuującą, lecz równoległą do tożsamości regionalnych. W tym kontekście praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I” oprócz przemieszania dwóch flag objawia także dodatkową odsłonę jaką jest sam zapis – kod – który jest wynikiem uznanych międzynarodowo standardów języka HTML. Pomimo angielskojęzycznych tagów HTML jest z założenia pozbawiony narodowości. To moja tożsamość sieciowa.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Góry współczesne, góry ujarzmione

Katarzyna Zahorska

Hubert Czerepok, „Lux Aeterna”, film, 2011 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ucieczki

Aleksandra Byrska

Natalia Fiedorczuk-Cieślak, „Ulga”, Wydawnictwo Wielka Litera, Warszawa 2018 (źródło: materiały prasowe wydawcy)

Święto dzikiej wyobraźni

Ada Minge

Octopus Film Festival, fot. M. Szymonczyk (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zasłony. Nadia Léger

Kamila Dworniczak-Leśniak

„Czerwona materia. Nadia Léger”, Muzeum Sztuki w Łodzi (źródło: materiały prasowe organizatora)

Miasto melancholii

Zuzanna Sokołowska

Modlitwa piątkowa (tur. selamlık) z udziałem sułtana Abdülaziza (1861–1876) w meczecie Ortaköy. Fotografia, 1865–1870, atelier Pascal Sébah, kolekcja fotografii Suna ve İnan Kıraç Vakfı (źródło: materiały prasowe organizatora)
więcej artykułów

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

Kajnikaj. Kaja Rata

Od 21 września do 26 listopada 2018 roku

Kaja Rata, „Kajnikaj”, Muzeum Współczesne we Wrocławiu (źródło: materiały prasowe organizatorów)

X Festiwal Sztuki w Przestrzeni Publicznej Otwarte Miasto

Od 7 września do 5 października 2018 roku

Krzysztof Sołowiej, „Watchmen dla Lublina” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zuzanna Janin. Dom przekształcony w bryły geometryczne

Od 21 września do 9 listopada 2018 roku

Zuzanna Janin, „Dom przekształcony w bryły geometryczne” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Stanisław Dróżdż. Pojęciokształty

Od 14 września do 31 października 2018 roku

Stanisław Dróżdż, „Zapominanie”, 1967 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Anti-Static

Od 16 września do 7 października 2018 roku

Jakub Jasiukiewicz, "Desant" (źródło: materiały prasowe organizatora)

Rysunek / Nitka / Pociecha / Warchoł / Wiatr

Od 16 września do 21 października 2018 roku

Zdzisław Nitka (źródło: materiały prasowe organizatora)

Eike König – sorry, ale wszystko w co wierzysz przestało mieć znaczenie

Od 15 do 23 września 2018 roku

„Eike König – sorry, ale wszystko w co wierzysz przestało mieć znaczenie” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Harmonia kontrastów Silvia Gertsch i Xerxes Ach Malarstwo

Od 23 września 2018 roku do 6 stycznia 2019 roku

Silvia Gertsch, „Summer”, 2003 r., olej na szkle, kolekcja prywatna, Aargau, fot. Markus Mühlheim (źródło: materiały prasowe organizatorów)

Warsaw off ART – Otwarte Pracownie

Od 22 do 23 września 2018 roku

Piotr Ambroziak (źródło: materiały prasowe organizatora)

Agnieszka Sandomierz – Nieprzetłumaczalne

Od 19 września do 16 października 2018 roku

Agnieszka Sandomierz, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR