Codemanipulator ©

Jako wyraz całkowitej redukcji już z założenia zredukowanej do absolutnego minimum pracy „Black Square on White Background” Malewicza powstaje „Malevitch-In-Pixels” oraz „HTML-Malevitch”.

„Malevitch-In-Pixels” to zredukowany do minimum koniecznej informacji graficzny plik binarny (7×7 pixel, przybliżone proporcje obrazu).

„HTML-Malevitch” to obraz zapisany w kodzie, który poza wizualną interpretacją poprzez przeglądarkę oferuje dodatkową formę percepcji, poprzez możliwość przeczytania czystego kodu HTML wyrażającego tenże właśnie obraz.

Istotne jest to, że zakodowanie obrazu w HTML pozbawia go nawet samej „obrazowości” – jest to kolejny etap redukcji.

codepainting-html-malevitch.gif

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Codemanipulator_HTML-Malevitch</title>
</head>
<body bgcolor="#CCCCCC">
<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Codemanipulator ©, HTML-Malevitch, 1996

 

InteractivePage jest pracą polegającą na zaznaczaniu tekstu poprzez przeciąganie kursora po wybranych fragmentach tekstu. Powoduje to zmienne wrażenie optyczne, uzależnione od wybranego fragmentu.

Seria prac auto-świadomościowych porusza w sposób przewrotny moją identyfikację narodowościową. Prace prezentują zredukowane do minimalnego kodu flagi Polską i Niemiecką oraz w konsekwencji manipulację na tym kodzie, której wynikiem jest praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I”.

<!—begin:code-manipulating myself -->

Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996

<!—end:code-manipulating myself -->

Pomimo, że jestem i czuję się Polakiem, to jednak moje „Ja” jest wynikiem mikstury kulturowej. Zawsze czułem się Europejczykiem lub nawet siecio-globalistą ze znajomością wybranych regionalizmów.

Internet zaciera pochodzenie fizyczne, moje „Ja” staje się częścią globalnego doświadczania, kultury przekraczającej granice – de facto nie posiadającej granic.

Również to co tworzę w pracach sieciowych jest częścią globalnego dialogu. Nie wierzę, aby to oznaczało, że w jakikolwiek sposób regionalizm zostanie wyparty przez Internet, wręcz przeciwnie, Internet przysłużył się już do tego aby kultywować regionalną wiedzę i zachować dla przyszłych generacji. Mamy do czynienia z rozwojem równoległej kultury do kultur narodowych, swoistym zbiorem wartości wspólnych.

To co wchodzi jako stała wartość w globalno-sieciowy dialog kulturowy można zatem uznać za tożsamość globalną, tyle że nie substytuującą, lecz równoległą do tożsamości regionalnych. W tym kontekście praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I” oprócz przemieszania dwóch flag objawia także dodatkową odsłonę jaką jest sam zapis – kod – który jest wynikiem uznanych międzynarodowo standardów języka HTML. Pomimo angielskojęzycznych tagów HTML jest z założenia pozbawiony narodowości. To moja tożsamość sieciowa.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

Sylwester Ambroziak Mama I'm Coming Home

Od 24 maja do 4 lipca 2018 roku

Sylwester Ambroziak „Mama I'm coming home" plakat (źródło: materiały prasowe organizatora)

5. Prezentacje Form Muzyczno-Teatralnych Dźwięki Słów

Od 13 do 17 czerwca 2018 roku

DAGADANA, fot. Dominika Dyka (źródło: materiały prasowe organizatora)

Jerzy Rosołowicz – Telehydrografiki

Od 18 maja do 12 czerwca 2018 roku

Jerzy Rosołowicz – „Telehydrografiki” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Przestrzeń niewysłowiona

Jerzy Sołtan – Lech Tomaszewski – Andrzej Jan Wróblewski

Od 22 maja do 5 sierpnia 2018 roku

Jerzy Sołtan, „Le repos”, 1951, kolekcja Muzeum ASP w Warszawie (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wojciech Fangor. Optyczne wibracje

Od 18 maja do 31 sierpnia 2018 roku

Wojciech Fangor, „M 43”, 1969 (źródło: materiały prasowe organizatora)

20. Małopolskie Dni Dziedzictwa Kulturowego

19 i 20 maja oraz 26 i 27 maja 2018 roku

Kościół w Zbylitowskiej Górze (źródło: materiały prasowe organizatora)

Między nauką a polityką. Profesor Stanisław Kulczyński (1895–1975)

Od 15 maja do 15 lipca 2018 roku

Uroczystość wręczenia tytułu doktora honoris causa Akademii Medycznej, 1961, fot. archiwum ZniO (źródło: materiały prasowe organizatora)

Make up

Od 18 maja do 15 czerwca 2018 roku

Peleg Dishon, Ilan Yona, Merav Maroody, „Five Death Scenes”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Sztuka druku

Europejskie oficyny wydawnicze w starych drukach Biblioteki Muzeum Narodowego we Wrocławiu

Od 22 maja do 15 lipca 2018 roku

„Sztuka druku. Europejskie oficyny wydawnicze w starych drukach Biblioteki Muzeum Narodowego we Wrocławiu” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Pięć panien rozumnych i jeden mężczyzna lekkomyślny

Od 10 maja do 16 czerwca 2018 roku

Zbigniew Warpechowski, „Polska i polska” (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR