Codemanipulator ©

Jako wyraz całkowitej redukcji już z założenia zredukowanej do absolutnego minimum pracy „Black Square on White Background” Malewicza powstaje „Malevitch-In-Pixels” oraz „HTML-Malevitch”.

„Malevitch-In-Pixels” to zredukowany do minimum koniecznej informacji graficzny plik binarny (7×7 pixel, przybliżone proporcje obrazu).

„HTML-Malevitch” to obraz zapisany w kodzie, który poza wizualną interpretacją poprzez przeglądarkę oferuje dodatkową formę percepcji, poprzez możliwość przeczytania czystego kodu HTML wyrażającego tenże właśnie obraz.

Istotne jest to, że zakodowanie obrazu w HTML pozbawia go nawet samej „obrazowości” – jest to kolejny etap redukcji.

codepainting-html-malevitch.gif

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Codemanipulator_HTML-Malevitch</title>
</head>
<body bgcolor="#CCCCCC">
<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#000000"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
<td width="50" height="50" bgcolor="#FFFFFF"> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Codemanipulator ©, HTML-Malevitch, 1996

 

InteractivePage jest pracą polegającą na zaznaczaniu tekstu poprzez przeciąganie kursora po wybranych fragmentach tekstu. Powoduje to zmienne wrażenie optyczne, uzależnione od wybranego fragmentu.

Seria prac auto-świadomościowych porusza w sposób przewrotny moją identyfikację narodowościową. Prace prezentują zredukowane do minimalnego kodu flagi Polską i Niemiecką oraz w konsekwencji manipulację na tym kodzie, której wynikiem jest praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I”.

<!—begin:code-manipulating myself -->

Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996 Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-polska, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-html-deutschland, 1996
Codemanipulator ©, Codemanipulator-me-myself-and-i, 1996

<!—end:code-manipulating myself -->

Pomimo, że jestem i czuję się Polakiem, to jednak moje „Ja” jest wynikiem mikstury kulturowej. Zawsze czułem się Europejczykiem lub nawet siecio-globalistą ze znajomością wybranych regionalizmów.

Internet zaciera pochodzenie fizyczne, moje „Ja” staje się częścią globalnego doświadczania, kultury przekraczającej granice – de facto nie posiadającej granic.

Również to co tworzę w pracach sieciowych jest częścią globalnego dialogu. Nie wierzę, aby to oznaczało, że w jakikolwiek sposób regionalizm zostanie wyparty przez Internet, wręcz przeciwnie, Internet przysłużył się już do tego aby kultywować regionalną wiedzę i zachować dla przyszłych generacji. Mamy do czynienia z rozwojem równoległej kultury do kultur narodowych, swoistym zbiorem wartości wspólnych.

To co wchodzi jako stała wartość w globalno-sieciowy dialog kulturowy można zatem uznać za tożsamość globalną, tyle że nie substytuującą, lecz równoległą do tożsamości regionalnych. W tym kontekście praca „Codemanipulator-Me-Myself-and-I” oprócz przemieszania dwóch flag objawia także dodatkową odsłonę jaką jest sam zapis – kod – który jest wynikiem uznanych międzynarodowo standardów języka HTML. Pomimo angielskojęzycznych tagów HTML jest z założenia pozbawiony narodowości. To moja tożsamość sieciowa.

Komentarze wyłączone.


Recenzje

Rozmowy

Czytelnia

Wydarzenia

Wyspiański. Nieznany

Od 16 stycznia do 5 maja 2019 roku

Stanisław Wyspiański, Zadumana. Życie. tygodnik ilustrowany, literacko-artystyczny, Rok 2, 1898, nr 50

Prawem naszym – zmartwychwstanie

Od 11 grudnia 2018 roku do 24 marca 2019 roku

Pierwodruk "Było to pod Jeną" Walerego Przyborowskiego, Warszawa 1904; ZNiO (źródło: materiały prasowe organizatora)

11. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia

Od 8 do 16 grudnia 2018 roku

11. Międzynarodowy Festiwal Boska Komedia (źródło:materiały prasowe organizatora)

Veronica Taussig. Red Black and Yellow

Od 14 grudnia 2018 roku do 3 lutego 2019 roku

Veronica Taussig, fot. Urszula Tarasiewicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Janusz Mielczarek – W poszukiwaniu różnych stanów piękna

Od 16 grudnia 2018 roku do 20 stycznia 2019 roku

Janusz Mielczarek, fot. Tomasz Sętowski (źródło: materiały prasowe organizatora)

Krzysztof Mańczyński. Malarstwo. 50 lat pracy twórczej

Od 14 grudnia 2018 roku do 24 lutego 2019 roku

„Przystanek IV”, 1984/1985, olej, płyta pilśniowa, Fot. Marcin Kucewicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Marcin Płonka. Topiel

Od 7 grudnia 2018 do 11 lutego 2019 roku

Marcin Płonka, „Topiel”, Muzeum Współczesne we Wrocławiu (źródło: materiały prasowe organizatora)

Joanna Concejo. Concetto

Od 6 grudnia 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku

Joanna Concejo, „Studnia” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Grupa Krakowska 1932–1937

Od 2 grudnia 2018 roku do 31 marca 2019 roku

„Kompozycja”, Bolesław Stawiński, ok. 1934, fot. Wojciech Rogowicz (źródło: materiały prasowe organizatora)

Myślenie miastem. Architektura Jana Zawiejskiego

Od 28 listopada 2018 roku do 22 kwietnia 2019 roku

„Myślenie miastem. Architektura Jana Zawiejskiego” (źródło: materiały prasowe organizatora)

więcej wydarzeń
U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR